Česky | English
Infomail: fio@fio.cz

Úvod > O nás > FAQ

Často kladené otázky - FAQ

Zde jsme pro vás připravili odpovědi na nejčastěji kladené otázky. Sekce je rozdělena na odpovědi týkající se bankovních služeb a odpovědi týkající se investičních služeb.

Bankovní služby

Investiční služby


Účty a produkty

1. Jak dlouho trvá aktivace účtu?

Všechny účty jsou aktivní bezprostředně po podpisu související smluvní dokumentace a vložení minimálního zůstatku na účet (bezhotovostním převodem nebo v hotovosti). Není potřeba žádné dodatečné aktivace účtu.

2. Chtěl bych přejít od své současné banky k Fio bance. Je možné automaticky převést všechny trvalé příkazy, inkaso a SIPO?

Změnit banku a přejít k Fio bance je snadné! Fio banka je členem České bankovní asociace a signatářem Kodexu mobility klientů usnadňujícího přechod mezi bankami.

Díky Kodexu Mobility vám zdarma pomůžeme jednoduše převést všechny vaše trvalé příkazy a inkasa z vašeho původního osobního účtu k nám. Více informací naleznete zde.

3. Jaké dokumenty potřebuji k založení účtu právnické osoby?

Přehled všech dokumentů nezbytných pro založení účtu naleznete v sekci "Jak se stát klientem".

4. Je možné zřídit běžný účet pro fyzickou osobu on-line?

Pro tuzemské fyzické osoby, které doposud k Fio bance nemají ani dříve neměly uzavřen žádný smluvní vztah je možné zřídit běžný účet on-line. Ve všech ostatních případech je potřeba navštívit kteroukoliv pobočku banky. Více informací naleznete zde.

5. Kolik účtů můžu mít ve Fio bance otevřeno?

Počet účtů není omezen. Každý klient může mít otevřeno i více účtů jednoho typu a to jak na rodné číslo, tak na IČO.

6. Je nutný minimální vklad při založení účtu?

Minimální zůstatek běžného či spořícího účtu je stanoven ve výši 100 Kč (respektive 10 AUD / CAD / EUR / GBP / CHF / USD, 30 PLN, 50 DKK / HRK / NOK / SEK, 1 000 HUF / JPY, 3 000 RUB - dle měny účtu). Minimální zůstatek vkladového účtu (Termínovaný vklad s obnovou) je stanoven na 3 000 Kč, 100 EUR, 100 USD. Při žádosti o platební kartu musí účet vykazovat nejméně minimální zůstatek.

7. Je možné založit bankovní účet prostřednictvím internetového bankovnictví?

Prostřednictvím internetového bankovnictví je možné založit: Spořící účet - Fio konto a Termínovaný vklad s obnovou. Založení účtu se provádí v záložce "Nový produkt" - sekce "Založit běžný účet/fio konto/termínovaný vklad", dále postupujte dle pokynů přímo v aplikaci InternetBanking. Možnost zakládat účty prostřednictvím internetového bankovnictví je vázána na podepsání tzv. "Dodatku ke smlouvě o běžném účtu". Tento dodatek je možné podepsat na kterékoliv pobočce Fio banky - služba je poskytována zadarmo.

8. Je možné přidat oprávněnou osobu k účtu?

Bankovní účty Fio banky mají vždy pouze jednoho majitele. Ke každému účtu je možné přidat oprávněnou osobu, přičemž tato osoba může mít několik stupňů oprávnění. Od pouhého nahlížení na zůstatek účtu (tzv. pasivní přístup), disponování se zůstatkem účtu, až po samotnou možnost nakládání s účtem (tedy i případné zrušení účtu). Oprávněná osoba má rovněž možnost k danému účtu získat vlastní platební kartu. Vše záleží na individuálním nastavení majitele účtu.

9. Jak vytvářet oprávnění k účtu

Stačí být klientem Fio banky a mít založený účet. Kdokoliv, s kým chcete sdílet svůj účet, přijde na pobočku Fio banky a zřídí si zdarma přístup do Internetbankingu (nemusí mít založený účet ani žádný jiný produkt). Pokud má již zřízený přístup do Internetbankkingu nebo svůj vlastní účet vedený u Fio banky, nemusí nikam chodit a vše vyřídíte přes Internetbanking.

  1. Přihlaste se do svého Internetbankingu. Klikněte na "Informace o účtu" a poté na "Oprávnění k účtu".
  2. Zadejte login a přidělené číslo uživatele, jemuž chcete umožnit náhled/správu vašeho účtu. (Klient, kterému zřizujete oprávnění, nalezne toto číslo na své smlouvě s bankou nebo v nastavení své aplikace Internetbanking pod odkazem Osobní údaje.)
  3. Zvolte rozsah oprávnění v komboboxu: Pouze sledovat účet / Sledovat a zadávat pokyny / Sledovat účet, zadávat i podepisovat pokyny.
  4. Pokud si přejete ke svému účtu vydat kartu další osobě, můžete tak učinit po kliknutí na "+Nový produkt" v horní části Internetbankingu a po vybrání položky "Platební karta pro jinou osobu".

10. Je možné ve Fio bance založit účet pro složení základního kapitálu?

Ano, tuto službu poskytuje Fio banka na kterékoliv své pobočce, a to za poplatek 120 Kč. Potřebným podkladem pro zřízení účtu je zakladatelská smlouva. Za zakládanou právnickou osobu jedná vždy správce vkladu.

V případě, že jste zde nenašli odpověď na Vaší otázku, neváhejte kontaktovat svou pobočku, nebo nám můžete Váš dotaz zaslat prostřednictvím on-line formuláře.

Pobočky a bankomaty

Mapa ČR
Facebook Twitter YouTube
Twitter LinkedIn

Devizové kurzy

NákupProdej
EUR25,0272726,31073
USD22,4630223,61498
GBP28,9828530,46916
CHF22,7584523,92556
PLN5,839276,13873

Další měny


Tyto stránky používají cookies. Setrváním na těchto stránkách souhlasíte s jejich používáním. Další informace X