Česky | English
Infomail: fio@fio.cz

Nápověda

Nevíte si rady s Internetbankingem? Potřebujete poradit, jak některé věci fungují? Možná i na svoji otázku najdete odpověď níže:

Fio bylo první finanční institucí v ČR, která nabídla veřejnosti v roce 1998 internetbanking.

Jak postupovat v případě ztráty hesla nebo zablokování účtu?

1. Pro zadání hesla při vstupu do aplikace máte pět pokusů. Pokud Vám bude přístup odmítnut, zkontrolujte si prosím, zda máte aktivní českou či anglickou verzi klávesnice, zda pracujete ve správném režimu psaní velkých/malých písmen (klávesa "Caps Lock"), případně jestli máte zapnutou numerickou klávesnici (klávesa "Num Lock").

2.
Jestliže se správné heslo přesto nepodaří zadat, přístup bude v rámci dne dočasně zablokován. Tento stav je signalizován nápisem "Přístup zablokován". Po uplynutí blokační lhůty se můžete pokusit o opětovné přihlášení. Blokační lhůtu není možné žádným způsobem zrušit či zkrátit.

3.
Pokud jste heslo zcela zapomněli, navštivte jakoukoliv pobočku Fio banky a požádejte o vystavení náhradního hesla. Kontakty na jednotlivé pobočky naleznete zde.

Upozornění:
V zájmu co nejvyššího stupně zabezpečení účtu není možné náhradní heslo předat jinou formou než osobní návštěvou na některé z poboček.

 

Jak pracovat s vyhledáváním v Internetbankingu?

Vyhledávat v Internetbankingu můžete podle požadovaných slov. Kromě toho můžete využít rozšířené vyhledávání, které najde požadované informace za využití více parametrů než při běžném hledání. Rozšířené vyhledávání dokáže výsledky hledání zpřesnit dle textu nebo částky, zdrojového účtu, protiúčtu, kódu banky, měny, variabilního symbolu, je možné stanovit časový interval i rozpětí částek.

 

V rozšířeném vyhledávání lze využít následující speciální znaky, které vaše hledání ještě zpřesní:

  • tzn. slovo za znakem + bude/musí být obsaženo ve výsledku hledání
  • –   tzn. slovo za znakem nesmí být obsaženo ve výsledku hledání
  • " " tzn. fráze uvnitř uvozovek " " musí být obsažena ve výsledku vyhledávání
  • AND nebo && zobrazí položky obsahující obě slova
  • OR nebo ||  zobrazí položky obsahující jedno z několika slov
  • NOT nebo ! zobrazí položky neobsahující výraz uvedený za výrazem NOT nebo !

 

Využít můžete i tyto zástupné znaky:

? tzn. znak sloužící k nahrazení jednoho znaku (např. vyhledávání letopočtu 201? - vyhledá letopočty 2010-2019)

* tzn. znak sloužící k nahrazení jednoho nebo více znaků

 

Jak zadat platbu do zahraničí?

Při platbě do zahraničí je zpravidla potřeba zadat více údajů než u domácí platby.

Banku příjemce je třeba identifikovat kódem BIC/SWIFT. Tento jedenáctimístný kód jednoznačně identifikuje banku . Pokud Vám příjemce platby sdělil pouze osmimístný kód, pak zpravidla stačí doplnit ho nakonci třemi písmeny X.

Pokud banka v USA nemá vlastní BIC, ale má pouze ABA routing number je nezbytné při zadávání platby uvést do pole „BIC kód/SWIFT“ hodnotu ABAROUTING a do „Zprávy pro příjemce 1“ uvést ABA routing number, nejlépe i s názvem cílové banky. Bez uvedení těchto údajů nemůže být platba řádně zpracována. Pokud je však americká banka zapojena do SWIFT, nelze platbu zadat pouze s uvedením ABA.

 

Je třeba zvolit, jakým způsobem budou uhrazeny poplatky za realizaci platby:

  • "vše plátce" – všechny poplatky hradíte vy jako plátce dle ceníku Fio banky, včetně poplatků banky příjemce, popř. dalších zprostředkujících bank. Příjemce platby nehradí žádné poplatky.
  • "vše příjemce" – všechny poplatky uhradí příjemce platby. Vy nehradíte žádné poplatky.
  • "každý své bance" – vy platíte poplatky dle ceníku Fio banky, příjemce platby hradí poplatky své banky, případně dalších zprostředkujících bank.

V některých případech jsou poplatky zprostředkujících bank strženy z převáděné částky, proto příjemce může obdržet platbu sníženou o poplatek. Při převodech v měnách v rámci zemí EU/EHP je možné zadat pouze poplatkovou dispozici "každý své bance".

 

Dále je třeba uvést úplné údaje o příjemci platby. V polích se nesmí používat diakritika a tyto znaky: * : ? ! " _ % ^ $ # @ ~ = +   Čárky oddělující slova, tečky, lomítka a pomlčky se v textu používat mohou.

Jestliže jsou údaje příliš dlouhé a nevejdou se do určeného pole, pokračujte vždy v poli následujícím (v pořadí Jméno příjemce -> Ulice příjemce -> Město příjemce -> Zpráva pro příjemce).

Při neúplném či chybně uvedeném názvu příjemce může banka příjemce platbu odmítnout a vrátit vám ji, čímž mohou vzniknout dodatečné náklady.

Jak zrušit termínovaný vklad nebo převést peníze z TVO k datu obnovy?

V internetbankingu můžete termínovaný vklad zrušit pouze k datu obnovy. Toto datum se automaticky vyhledá a je-li datum obnovy právě dnes, bude účet zrušen okamžitě.

Pokyn ke zrušení účtu naleznete na stránce „Informace o účtu“. Před podáním pokynu ke zrušení účtu nejprve zkontrolujte a případně upravte „Dispozice se zůstatkem“. Po zrušení účtu již nelze dispozici změnit.

Pro zrušení TVO mimo datum obnovy je třeba podat mimořádnou výpověď účtu. V takovém případě se, prosím, obraťte osobně na libovolnou pobočku.

Pokud chcete zadat pokyn k převodu prostředků z TVO, musí na účtu zůstat alespoň minimální zůstatek (3 000 Kč/100 EUR/100 USD). Peníze lze převést pouze příkazem s datem splatnosti odpovídajícím datu obnovy TVO (naleznete jej na stránce Informace o účtu), jinak bude převod zamítnut.

 

Pokud jste odpověď na svoji otázku nenašli, napište nám přes službu Fio servis ve svém Internetbankingu, rádi vám odpovíme.  Další často kladené otázky naleznete ve FAQ.


Pobočky a bankomaty

Mapa ČR
Fio banka na Twitteru Fio banka na Facebooku Fio banka na Google+ Fio banka na Youtube

Devizové kurzy

NákupProdej
EUR25,1628026,45321
USD22,2924023,43561
GBP27,9727529,40726
CHF22,3509023,49711
PLN5,861216,16179

Další měny


Tyto stránky používají cookies. Setrváním na těchto stránkách souhlasíte s jejich používáním. Další informace X