Často kladené otázky - FAQ
Zde jsme pro vás připravili odpovědi na nejčastěji kladené otázky. Sekce je rozdělena na odpovědi týkající se bankovních služeb a odpovědi týkající se investičních služeb.
Bankovní služby
Investiční služby
e-Broker
1. Proč nemohu odeslat cizí měnu z mého obchodního účtu elektronicky v aplikaci e-Broker?
Převod zahraniční měny lze provést výhradně osobně na kterékoliv pobočce Fio banky, případně telefonicky na tzv. povolené bankovní účty, které jste uvedl/a v komisionářské smlouvě, popřípadě v dodatku ke komisionářské smlouvě. Pro telefonický převod je nezbytné znát Vaše telefonické heslo.
Další možností je zřízení běžného bankovního účtu v příslušné měně (EUR, USD) a jeho následné přidání mezi povolené bankovní účty (osobně na kterékoliv pobočce). Na takto povolené účty vedené Fio bankou, je následně možné převádět i cizoměnové finanční prostředky bezhotovostně, prostřednictvím elektronické aplikace e-Broker. Z těchto běžných bankovních účtů je možné bezproblémově, prostřednictvím internetového bankovnictví Fio banky, převádět finanční prostředky kamkoliv.
2. Jakým způsobem jsou vypláceny dividendy, pokud mám obchodní účet u Fio banky?
Emitenti českých emisí (např. ČEZ, KB, Unipetrol, PM, Telefónica ČR) pověřují výplatou dividendy některou z bank, působících na území České republiky. To znamená, že dividendu si vyzvedne každý akcionář osobně na některé z poboček pověřené banky. Přesné informace naleznete vždy na stránkách emitenta v sekci pro investory.
Výjimkou jsou investoři, kteří využívají buď služby "Správa portfolia" nebo "Úvěr na obchodování s cennými papíry - margin". V tomto případě, jsou dividendy automaticky připisovány přímo na daný obchodní účet.
V případě zahraničních akciových emisí, jsou dividendy automaticky připisovány na daný obchodní účet investora.
3. Pravděpodobně jsem zapomněl heslo pro přihlášení do aplikace, co mám dělat? Několikrát jsem jej zkoušel zadat a účet se zablokoval.
Při chybném zadání hesla se ihned nad kolonkou "Uživatelské jméno" objeví odkaz "Zapomněli jste heslo?". Pod tímto odkazem naleznete potřebné informace k odblokování účtu.
V případě, že jste zde nenašli odpověď na Vaší otázku, neváhejte kontaktovat svou pobočku, nebo nám můžete Váš dotaz zaslat prostřednictvím on-line formuláře.