Yum Brands plánuje prodej restaurací v Číně
Společnost Yum Brands, do jejíhož portfolia spadají mimo jiné řetězce rychlého občerstvení KFC, Pizza Hut nebo Taco Bell, údajně zvažuje odprodat významnou část svojí sítě v Asii. Zprávu dnes přinesl deník Wall Street Journal s odkazem na interní zdroj, který si nepřál být jmenován.
Velikost nabízeného podílu by mohla dosáhnout až 20 %. Za účelem prodeje již Yum Brands údajně oslovila společnosti KKR, Baring Private Equity Asia a několik čínských fondů.
Společnost Yum Brands oznámila záměr odprodeje části své čínské sítě již v říjnu loňského roku, nyní by tedy celá situace mohla začít nabírat konkrétnější obrysy. Yum by celou transakci ráda uzavřela do konce letošního roku.
Počet restaurací, které společnost v Číně provozuje, v posledních letech dramaticky narůstal. Za 5 let vzrostl z necelých 4 tis. na více než 7 tis. v roce 2015, z toho přibližně 5 tis. představují restaurace KFC. Společnost v Číně rovněž generuje významný podíl celkových tržeb (ve 4Q 2015 2,05 mld. USD z celkových 3,95 mld. USD). V posledních měsících však začínají sílit obavy o další růst s tím, jak čínští spotřebitelé začínají přecházet k dražším a zdravějším způsobům stravování.
Akcie společnosti Yum Brands (YUM) zakončily včerejší obchodování na úrovni 80,6 USD.
Zdroj: The Wall Street Journal, Yum Brands
Tomáš Spousta
Fio banka, a.s.
Prohlášení
Nejnovější:
- Amerika končí týden v červeném
- Technologie pod tlakem
- Frankfurtská burza zakončila týden poklesem
- Pražskou burzu podržel VIG
- Wall Street začíná poslední obchodní seanci v týdnu negativně
- Americké futures kontrakty se obchodují smíšeně
- Německo: Běžný účet platební bilance v říjnu v přebytku 14,8 mld. EUR
- Vývoj cen komodit: Zlato (+1,27 %), pšenice (-0,66 %), měď (-0,62 %)
- Vývoj měnových párů: USD/CZK 20,67
- Costco reportovalo za 1Q, celkové porovnatelné tržby vzrostly meziročně o 6,4 %




