Google mění nastavení politické reklamy
Americký technologický gigant Google mění svojí reklamní politiku a nově již nebude umožňovat zaměřování reklamy s politickou tématikou dle předpokládaných preferencí uživatele.
Google mění svoji reklamní politiku, která vstoupí v platnost již příští týden v Británii, kde se budou v prosinci konat předčasné parlamentní volby. Google nově znemožní inzerentům zaměřovat politickou reklamu na konkrétní uživatele na základě jejich předpokládaných politických preferencí. Zůstává možnost zaměření reklamy na základě věku, pohlaví či bydliště uživatel. V Evropské unii v platnost vstoupí do konce letošního roku a v ostatních zemích začátkem ledna.
Firma mimo jiné oznámila, že se chystá ověřovat fakta v politických reklamách. Facebook se naproti tomu vyjádřil, že pravdivost uváděných informací ověřovat nehodlá.
Google k věci dodal, že se v omezování reklamy chystá postupovat velmi obezřetně a zakročit jen v případě nejočividnějších dezinformací. „Vzhledem k obavám a diskuzím kolem politické reklamy a důležitosti důvěry v demokratický proces chceme zlepšit důvěru voličů v politické inzeráty, které mohou vidět na našich platformách,“ uvedl Google. Příjmy Googlu z inzerce politické reklamy se jen malou měrou podílí na celkových příjmech společnosti, jež v minulém roce dosáhly přibližné výše 116 miliard dolarů.
Zdroj: Bloomberg, BBC, AP
Tomáš Novák
Fio banka, a.s.
Prohlášení
Související odkazy
- Google údajně zaplatí 2,4 mld. USD za licenci na technologie startupu Windsurf a najme si jeho CEO
- Wall Street se přibližuje historickým maximům
- Uber začíná nabízet v Atlantě jízdy autonomními vozidly Waymo
- Americké akcie rostou, reportovaly Zoom, Analog Devices, Williams Sonoma
- Pohled analytiků na první den konference Google I/O 2025
Nejnovější:
- Zámořské akcie v závěru týdne uzavřely smíšeně
- Americké akcie v pátek mírně oslabují
- Index DAX v závěru týdne oslabuje
- Pražská burza v závěru týdne zakončila na kladné nule
- USA: Index spotřebitelské důvěry University of Michigan v červenci podle předběžných dat na 61,8 b.
- Společnost Schlumberger vykázala za 2Q očištěný zisk na akcii v souladu s očekáváním
- S&P 500 v úvodu roste, reportovaly Netflix, American Express, 3M a další
- American Express reportoval za 2Q a zisk na akcii je opět nad očekáváním
- Americké futures kontrakty nepatrně posilují
- USA: Započatá výstavba v červenu dosáhla 1321 tis. při očekávání 1300 tis.