Google mění nastavení politické reklamy
Americký technologický gigant Google mění svojí reklamní politiku a nově již nebude umožňovat zaměřování reklamy s politickou tématikou dle předpokládaných preferencí uživatele.
Google mění svoji reklamní politiku, která vstoupí v platnost již příští týden v Británii, kde se budou v prosinci konat předčasné parlamentní volby. Google nově znemožní inzerentům zaměřovat politickou reklamu na konkrétní uživatele na základě jejich předpokládaných politických preferencí. Zůstává možnost zaměření reklamy na základě věku, pohlaví či bydliště uživatel. V Evropské unii v platnost vstoupí do konce letošního roku a v ostatních zemích začátkem ledna.
Firma mimo jiné oznámila, že se chystá ověřovat fakta v politických reklamách. Facebook se naproti tomu vyjádřil, že pravdivost uváděných informací ověřovat nehodlá.
Google k věci dodal, že se v omezování reklamy chystá postupovat velmi obezřetně a zakročit jen v případě nejočividnějších dezinformací. „Vzhledem k obavám a diskuzím kolem politické reklamy a důležitosti důvěry v demokratický proces chceme zlepšit důvěru voličů v politické inzeráty, které mohou vidět na našich platformách,“ uvedl Google. Příjmy Googlu z inzerce politické reklamy se jen malou měrou podílí na celkových příjmech společnosti, jež v minulém roce dosáhly přibližné výše 116 miliard dolarů.
Zdroj: Bloomberg, BBC, AP
Tomáš Novák
Fio banka, a.s.
Prohlášení
Související odkazy
Nejnovější:
- Akcionáři Pilulky budou hlasovat o změnách v představenstvu a dozorčí radě
- Vývoj měnových párů: EUR/CZK 24,3
- Vývoj cen komodit: Stříbro (+0,79 %), měď (-0,71 %) a zemní plyn (-0,67 %)
- Warren Buffett se stahuje do ústraní
- Frankfurtská burza otevírá v zeleném
- Dr. Kalliwoda Equity Research začala pokrývat společnost Gevorkyan, cílovou cenu stanovila na 321 Kč
- ČNB snížila Komerční bance minimální kapitálový požadavek o 10 bazických bodů
- Pražská burza v úvodu roste, výsledky reportoval ČEZ
- ČR: Index exportních cen v září meziročně klesl o 2,7 %, importní ceny byly o 3,3 % nižší
- ČR: CPI v říjnu podle konečných dat na 2,5 %





