Česky | English
Infomail: fio@fio.cz

Introduction > News > Stock Market Reports > Google mění nastavení politické reklamy

Google mění nastavení politické reklamy

21.11.2019 11:21, GOOGL

Americký technologický gigant Google mění svojí reklamní politiku a nově již nebude umožňovat zaměřování reklamy s politickou tématikou dle předpokládaných preferencí uživatele.

Google mění svoji reklamní politiku, která vstoupí v platnost již příští týden v Británii, kde se budou v prosinci konat předčasné parlamentní volby. Google nově znemožní inzerentům zaměřovat politickou reklamu na konkrétní uživatele na základě jejich předpokládaných politických preferencí. Zůstává možnost zaměření reklamy na základě věku, pohlaví či bydliště uživatel. V Evropské unii v platnost vstoupí do konce letošního roku a v ostatních zemích začátkem ledna.

Firma mimo jiné oznámila, že se chystá ověřovat fakta v politických reklamách. Facebook se naproti tomu vyjádřil, že pravdivost uváděných informací ověřovat nehodlá.

Google k věci dodal, že se v omezování reklamy chystá postupovat velmi obezřetně a zakročit jen v případě nejočividnějších dezinformací. „Vzhledem k obavám a diskuzím kolem politické reklamy a důležitosti důvěry v demokratický proces chceme zlepšit důvěru voličů v politické inzeráty, které mohou vidět na našich platformách,“ uvedl Google. Příjmy Googlu z inzerce politické reklamy se jen malou měrou podílí na celkových příjmech společnosti, jež v minulém roce dosáhly přibližné výše 116 miliard dolarů.

Zdroj: Bloomberg, BBC, AP


Tomáš Novák
Fio banka, a.s.
Prohlášení

Related links


e-Broker

Login | Create demo

Internetbanking

Login | Create demo

Smartbanking

Download | Activation

Search in contacts

Map CR
Facebook Twitter YouTube
Twitter LinkedIn

Exchange Rates

BuySell
EUR24,0087125,46829
USD20,4561921,69981
GBP28,0207629,72424
CHF25,6876727,24933
PLN5,661126,00528

Full details here