Německo: Spotřebitelská důvěra GfK v září vzrostla, odolává nejistotě po britském referendu
Německá spotřebitelská důvěra dle GfK za září nečekaně vzrostla a dosáhla nejvyšší hodnoty od loňského června. Očekávání vývoje ekonomiky se zhoršilo méně než v srpnu, zatímco se výrazně zlepšilo očekávání příjmů po minulém poklesu a mírně zvýšila ochota spotřebitelů utrácet.
Hodnota podle deníku The Financial Times indikuje 2% nárůst spotřebitelských výdajů v tomto roce.
Agentura GFK uvádí, že spotřebitelský sentiment se ukázal jako naprosto rezistentní vůči nejistotě následující britské referendum a většímu strachu z teroristů po nedávných útocích v Bavorsku.
Zpráva o odolném spotřebitelském sentimentu přichází po reportech o podnikatelském sentimentu z tohoto týdne, který zaznamenal zhoršení.
Spotřebitelská důvěra GfK (září):
aktuální hodnota: 10,2 b.
očekávání trhu: 10,0 b.
předchozí hodnota: 10,0 b.
Zdroj: The Financial Times, Bloomberg
Jan Tománek
Fio banka, a.s.
Prohlášení
Nejnovější:
- Zámořské akcie oslabily
- Varování šéfů Wall Street spouští prodejní vlnu, technologie citelně oslabují
- Index DAX zakončil úterní seanci poklesem
- Uber oznámil výsledky za 3Q, výnosy vzrostly meziročně o 20 %
- Pfizer reportoval za 3Q a navýšil celoroční výhled, výsledky zastínil konkurenční boj s Novo Nordisk
- Smíšený vývoj na pražské burze
- Hardwario zveřejnilo výsledky za 9M roku 2025, v roce 2026 očekává tržby 100 mil. Kč
- Wall Street se v úvodu seance obchoduje v červeném
- Novo Nordisk zvýšil svou nabídku na koupi společnosti Metsera
- Poskytovatel e-commerce řešení Shopify reportoval výnosy za 3Q nad odhady




