Nebaví vás při zadávání pokynů v internetovém bankovnictví opisovat kód z autorizační SMS? Přejděte na snadné potvrzování plateb a dalších akcí v mobilní aplikaci. Jak to funguje? Po zadání pokynu se na vašem mobilu objeví upozornění „Máte transakci k autorizaci“ (tzv. push notifikace), kterou se přenesete do Smartbankingu. Do něj se přihlásíte, překontrolujete detaily platby či pokynu a kliknutím potvrdíte.
Proč používat push notifikace? Je to:
- jednoduché,
- pohodlné,
- rychlé,
- bezpečné.
Pokud již jste do mobilní aplikace přihlášeni, nemusíte na push notifikaci vyčkávat, pokyn k autorizaci se vám zobrazí rovnou. A stejně snadno a bezpečně můžete v mobilní aplikaci vyřizovat i platby kartou na internetu. Nakupování ve vašich oblíbených e-shopech bude zase o něco příjemnější. Stačí mít aktuální Fio Smatbanking a v něm nebo Internetbankingu si změnit nastavení účtu.
Autorizace pokynů zadaných z Internetbankingu
Upozornění: Pro nastavení push notifikací pro pokyny zadané z IB je potřeba mít Smartbanking minimálně verze 2.2.3. pro Android a 2.3.1 pro iOS (a novější).
Autorizace plateb kartou na internetu
Upozornění.: Pro nastavení push notifikací pro platby kartou na internetu je potřeba mít Smartbanking minimálně verze 2.1.3. pro Android a 2.1.1 pro iOS (a novější).
Autorizace pokynů zadaných z Internetbankingu
Pokud ve svém nastavení nevidíte u autorizace pokynů možnost "změnit", pravděpodobně nepoužíváte aktuální Fio Smartbanking - pro nastavení push notifikací pro pokyny z IB je potřeba mít Smartbanking minimálně verze 2.2.3. pro Android a 2.3.1 pro iOS (a novější). Stáhněte si ho na GooglePlay nebo AppStoru (návod k aktivaci je zde).
Autorizace plateb kartou na internetu
Upozornění: Pro nastavení push notifikací pro platby kartou na internetu je potřeba mít Smartbanking minimálně verze 2.1.3. pro Android a 2.1.1 pro iOS (a novější).
Naše tipy:
- Nepoužíváte ještě Smartbanking, nebo nemáte verzi mobilní aplikace s push notifikacemi? Stáhněte si ji na GooglePlay nebo AppStoru. Návod k aktivaci naleznete zde.
- Ještě nemáte nastavený otisk prstu nebo sken tváře (Face ID) pro svůj Smartbanking? Použití biometrických prvků pro přihlašování a/nebo autorizaci pokynů si můžete povolit v Nastavení aplikace (Více » Smartbanking - Nastavení » Použít otisk prstu / odemknutí obličejem). Pokud tyto možnosti dosud nepoužíváte ani pro jiné aplikace, musíte si nejdříve otisk prstu či Face ID přidat v nastavení telefonu.
- Pokud se vám líbí push notifikace, můžete si tímto způsobem nechat zasílat například i oznámení o pohybech na účtu. V Internetbankingu naleznete tuto možnost opět v Nastavení, sekce SMS a e-mailová upozornění (volba přidat upozornění), ve Smartbankingu pod tlačítkem Více » Oznámení » + Nové upozornění.