Američané chtějí o Velikonocích utrácet
Američané chtějí o Velikonocích utrácet
Američtí spotřebitelé plánují podle průzkumu IBISWorld o víkendu v součtu utratit až 14 miliard USD za různé velikonoční propriety v čele s potravinami, cukrovinkami či oblečením. To by znamenalo 1,8% nárůst oproti předchozímu roku a tedy vůbec první růst této statistiky po třech letech. V loňském roce velikonoční tržby klesly meziročně o 8,3 %. Pokud by se letošní odhady vyplnily, znamenalo by to pozitivní signál růstu výdajů spotřebitelů i na jiné než základní potřeby. Velikonoce jsou v USA jsou ve statistice spotřebitelských výdajů po Vánocích, svátku sv. Valentina a Dnu matek čtvrtým nejvýraznějším svátkem.
Nejnovější:
- Zámořské indexy solidně zpevnily
- Wall Street v růstovém tažení
- Frankfurtská burza v úterý vzrostla
- Pražská burza dnes rostla
- USA: Index výrobní aktivity dallaského Fedu v květnu na -15,3 b. při očekávání -23,1 b.
- AutoZone ve 3Q reportoval silné porovnatelné tržby, ale i slabší hrubou marži a ziskovost
- USA: Spotřebitelská důvěra podle Conference Board v květnu na 98,0 b. při očekávání 87,1 b.
- Hlavní americké akciové indexy v úvodu obchodování posilují po odložení Trumpových cel
- USA: Index cen domů dle FHFA v březnu meziměsíčně klesl o 0,1 % při očekávání růstu o 0,1 %
- Americké futures kontrakty posilují, Nasdaq 100 futures +1,37 %