Česky | English
Infomail: fio@fio.cz

Úvod > Zpravodajství > Zprávy z burzy > Herní studio Roblox po uvedení na burzu dosáhlo kapitalizace 45 mld. USD

Herní studio Roblox po uvedení na burzu dosáhlo kapitalizace 45 mld. USD

12.3.2021 14:44, RBLX

Na burzu vstoupila společnost Roblox provozující hru, která díky pandemii téměř zdvojnásobila počet svých hráčů. Během prvního obchodního dne vzrostly akcie o 55 % a společnost dosáhla tržní kapitalizace 45 mld. USD.

Ve středu byla na newyorksou burzu uvedena společnost Roblox, která sama a za pomocí outsourcingových vývojářů provozuje hru se stejným názvem. Od svého debutu na burze společnost dosáhla tržní kapitalizace 45 mld. USD, čímž překonala vysoce postavený Electronic Arts a Take-Two Interactive. Ocenění společnosti Roblox bylo přitom ještě na začátku ledna 29,5 mld. USD.

O společnosti Roblox

Roblox je společnost, jejíž současně hlavním předmětem podnikání je provozování stejnojmenné hry. Ta je bezplatně dostupná pro konzole, počítače a chytré telefony. Ve hře je možné za reálné peníže nakoupit virtuální měnu, která je dále využívána na nákup výhod a doplňků v samotné hře. Prodej herní měny představuje významnou část výnosů společnosti.

Roblox umožňuje dva různé přístupy ke hře. Buď je možné hru hrát a splňovat úkoly, které vývojář zadal, nebo se dá zaujmout postavení herního vývojáře, který vytváří světy a úkoly pro hráče. Právě tato druhá skupina zahrnuje podle Bloombergu přibližně osm milionů aktivních uživatelů. V minulém roce činila celková částka vyplacená vývojářům za prodej jejich výtvorů přibližně 329 mil. USD.

V porovnání s loňským dynamickým růstem očekává výkonný ředitel David Baszucki pomalejší růst, načež se společnost snaží oslovit potenciální uživatele mimo generaci Z, případně na zahraničních trzích. Společnost hodlá rozšířit své působení na čínský, tedy největší herní trh. Roblox v nedávnu obdržel licenci k publikaci své platformy v Číně a začal spolupracovat s čínským holdingem Tencent, který drží část podílu v herní společnosti.

Výnosy Robloxu v roce 2020 vzrostly meziročně o 82 % na 923,9 mil. USD a ve stejném roce vzrostl průměrný počet denních hráčů ze 17,6 mil. na 32,6 mil. Čistá ztráta společnosti činila v roce 2020 253,3 mil. USD, když o rok dříve byla firma ve ztrátě pouze 71 mil. USD.

Akcie Robloxu (NYSE: RBLX) vzrostly během prvního obchodního dne o téměř 55 % a včera si připsaly 6,33 %. V předburzovní fázi klesají akcie o 1,62 % na 73,9 USD.

Zdroj: Bloomberg, Roblox


Martin Singer, Fio banka, a.s.


e-Broker

Přihlásit se | Založit demo

Internetbanking

Přihlásit se | Založit demo

Smartbanking

Stáhnout | Jak aktivovat

Pobočky a bankomaty

Mapa ČR
Facebook Twitter YouTube
Twitter LinkedIn

Devizové kurzy

NákupProdej
EUR24,9662026,35180
USD20,5536521,69435
GBP28,7083630,30164
CHF22,7886324,05337
PLN5,479545,78366

Kompletní informace zde


Tyto stránky používají cookies. Setrváním na těchto stránkách souhlasíte s jejich používáním. Další informace X