Česky | English
Infomail: fio@fio.cz

Úvod > Zpravodajství > Zprávy z burzy > Activision Blizard oznamuje za 3Q rostoucí tržby a zisky, úspěch je tažen herním studiem Activision

Activision Blizard oznamuje za 3Q rostoucí tržby a zisky, úspěch je tažen herním studiem Activision

30.10.2020 17:10, ATVI

Americká videoherní společnost Activision Blizard, pod která spadají herní studia Activision, Blizard a King, reportuje výsledky za 3Q 2020. Tržby i očištěný zisk na akcii převyšují konsensus analytiků. Čistý zisk společnosti oproti stejnému kvartálu v roce 2019 vzrostl o 196 %.

 

Výsledky Activision Blizard (ATVI) za 3Q 2020
 3Q 2020Konsensus 3Q 20203Q 2019
Tržby (mld. USD)  1,95  1,81  1,28
Čistý zisk (mil. USD)  604 -- 204
Očištěný zisk na akcii (EPS, USD/akcie)  0,81 0,65  0,29

Rostoucí hráčská základna

Activision si ze 3 studií vlastněných společností vedl nejlépe. Měsíční počet aktivních uživatelů za 3Q vzrostl na 111 mil. ze 36. mil. v minulém roce. Očekával se přitom ještě větší růst na 130,2 mil. uživatelů.

Měsíční počet aktivních uživatelů studia Blizard klesl na 30 mil. oproti loňským 33 mil. (očekávání pro toto číslo Bloomberg neposkytl), u studia King tato statistika vzrostla meziročně o 2 mil. na 249 mil. uživatelů, konsensus analytiků byl 257,6 mil.

Hlavní události za 3Q uvádí společnost zvlášť dle jednotlivých studií.

Activision

Activision si ze 3 studií vlastněných společností vedl nejlépe. Měsíční počet aktivních uživatelů za 3Q vzrostl na 111 mil. ze 36. mil. v minulém roce. Očekával se přitom ještě větší růst na 130,2 mil. uživatelů.

V popředí úspěchu studia je hra Call of Duty: Modern Warfare se svým samostatně vydaným a všem zdarma dostupným herním módem Warzone. Tyto dva tituly zaznamenaly měsíčně třikrát větší počet aktivních hráčů než za stejné období v minulém roce u předcházejícího herního titulu (každý rok vychází zpravidla nové Call of Duty). Tento ukazatel rostl silně na konzolích a na počítačích vzrostl až 10krát.

Růstu hráčské základny pomohla jednak příznivá situace pro videoherní trh ve spojitosti s pandemií Covid-19, ale také zdarma dostupný mód Warzone, který svou dostupností a herním modelem s pravidelnými přídavky nového obsahu přilákal mnoho hráčů.  Dle Bloombergu Activision dává zásluhy právě novýmu obchodnímu modelu „free to play“(hry dostupné zdarma, avšak s možností peněžitých transakcí během hraní.

S Warzone Activision spojuje i rekordní prodeje prémiové verze nového dílu Call of Duty, jelikož tento mód láká na možnost upgradu na verzi plné hry. Prodeje Call of Duty: Modern Warfare si tak za svůj první rok připisuje rekord v počtu prodaných prémiových verzí. Skoro dvě třetiny prodaných kusů hry pochází z digitálního prodeje.

Ve zprávě firma zdůrazňuje i spokojenost s dosahem jejich mobilního titulu Call of Duty Mobile, který si ve srovnání s minulým čtvrtletím drží dobré výsledky. Titul zaznamenal od začátku svého prodeje v roce 2019 velký úspěch na amerických obchodech s aplikacemi a nyní probíhá jeho příprava na čínský trh, kde má již 50 mil. předem registrovaných hráčů.

Blizard

Studio ve výsledcích u World of Warcraft, jejich již 16 let starého, avšak stále populárního online titulu, uvádí stabilní hráčskou základnu. Vyzdvihuje, že vzhledem k současné fázi herního cyklu, kdy stoupají očekávání pro další rozšíření hry s názvem Shadowlands, zaznamenává největší zapojení hráčů za poslední dekádu. Dle vyjádření společnosti předobjednávky Shadowlands překonávají všechny předchozí expanze.

Studio se dále chlubí meziročně rostoucím časem, který hráči strávili u jejich online karetního titulu Heartstone a stabilní uživatelskou základnou u hry Overwatch (10 mil. aktivních hráčů měsíčně za 3Q).

King

Hlavním tahounem studia King je jejich mobilní titul Candy Crush, který meziročně navýšil měsíční počet aktivních hráčů a patřil znovu mezi nejvýdělečnější franšízy na amerických obchodech s aplikacemi.

Aplikace Farm Heroes a Bubble Witch také zaznamenaly meziročně rostoucí tržby v důsledky vyšší frekvence přidávání herního obsahu.

Výhled

Společnost za 4Q očekává tržby 2,73 mld. USD. Ačkoli průměrné odhady analytiků z Wall Street jsou 2,59 mld., někteří analytici odhadovali tržby ještě vyšší. Firma Activision Blizard však naznačila, že nárůst tržeb ve videoherním průmyslu spojený s Covid-19 již zpomaluje. „Je možné, že jsme viděli některé brzké důkazy zpomalení zadního větru poskytovaného pandemií,“ cituje Bloomberg Douga Clintona, spoluzakladatele Loup Ventures.

„Naše týmy pokračují ve výkonu našich rostoucích plánů s excelentními výsledky během neuvěřitelně náročných podmínek,“ vyjádřil se Bobby Kotick, CEO společnosti ohledně výsledků za 3Q.

Výsledky společnosti v dalším čtvrtletí budou propojeny se startem nové generace konzolí od Microsoftu a Sony. Activision brzy po debutu konzolí plánuje vydat další titul, Call of Duty: Black Ops Cold War.

Akcie Activision Blizard na NASDAQ klesají o 3,60 % na 74,97 USD.

Vývoj akcií Activision Blizard

Vývoj akcií Activision Blizard

Activision Blizzard Inc (ATVI) -3,6 % na 75 USD
Ukazatel Ukazatel 
Kapitalizace (mld. USD) 58,0 P/E 26,8
Vývoj za letošní rok (%) +26,2 Očekávané P/E 22,6
52týdenní minimum (USD) 50,5 Prům. cílová cena (USD) 96,6
52týdenní maximum (USD) 87,7 Dividendový výnos (%) 0,5

Zdroj: Bloomberg, Activision Blizard


Matěj Švanda, Fio banka, a.s.

Související odkazy


Pobočky a bankomaty

Mapa ČR
Facebook Twitter YouTube
Twitter LinkedIn

Devizové kurzy

NákupProdej
EUR25,7212527,14875
USD21,1403722,31363
GBP28,5157130,09829
CHF23,7533625,07164
PLN5,749356,06845

Kompletní informace zde


Tyto stránky používají cookies. Setrváním na těchto stránkách souhlasíte s jejich používáním. Další informace X