Avast představil výsledky za první polovinu roku 2020; výsledky překonaly očekávání
Kyberbezpečnostní společnost Avast dnes představila výsledky za první polovinu roku 2020.
Výsledky společnosti AVAST (BAAAVAST) za 1H 2020 | ||||
---|---|---|---|---|
1H 2020 | *Konsensus 1H 2020 | 1H 2019 | ||
Tržby (mil. USD) | 433,1 | 429,6 | 425,4 | |
Organický růst (%) | 6,6 | 6,0 | --- | |
Očištěná EBITDA (mil. USD) |
241,4 |
237,3 |
236,5 | |
Očištěná EBITDA marže (%) |
55,7 |
55,4 | 55,4 | |
Free cash flow (mil. USD) |
241,2 |
222,5 |
230,4 | |
Čistý zisk (mil. USD) |
169,8 |
165,8 |
148,2 | |
Očištěný zisk na akcii (EPS, USD/akcie) |
0,16 |
0,16 |
0,15 |
*Konsensus byl poskytnut 22. července
Avast v prvním pololetí předvedl 14,6% růst výnosů
Čistý dluh na konci čtvrtletí činil 1,7násobek očištěného zisku EBITDA.
„Avast prokázal svoji odolnost během koronavirové pandemie. Naše provozní a finanční výsledky byly v prvním pololetí solidní, kterým pomohl větší počet lidí pracujících z domova,“ řekl výkonný ředitel Ondřej Vlček.
„Cíl Avastu poskytovat online bezpečnost a soukromí pro všechny je nyní relevantní více než kdy dříve. V první polovině roku překročil Avast milník 13 milionů platících zákazníků. Pokračujeme v expanzi na nové trhy a zjednodušujeme náš dosah skrz nové produkty, jako je například inovativní software BreachGuard, který slouží pro zajištění soukromí. Navzdory ekonomické nejistotě, pozice Avastu zůstává velmi silná. Naše podnikání je odolné, silně generující peníze a má dostatečné kapacity k využití nových příležitostí k růstu, jakmile se naskytnou,“ dodal Vlček.
Segmenty podnikání Avastu
Consumer Direct zahrnuje antiviry Avast, AVG a údržbový program CCleaner a vydělává přímým prodejem spotřebitelům. V první polovině roku 2020 tento segment dosáhnul 9,1 % organického růstu výnosů.
Segment Consumer Indirect zahrnuje např. prohlížeč Avast Secure Browser a vydělává na reklamách a affiliate provizích (např. od Google za distribuci prohlížeče Chrome, nebo od partnerů za přivedení zákazníka na stránky). Dříve pod něj spadala i uzavíraná společnost Jumpshot. Výnosy zaznamenaly růst 5,4 %.
Segment SMB (small to mid-sized businesses) se zahrnuje na zákazníky z řad malých a středních firem, kterým poskytuje např. Avast Business Secure Web Gateway nebo Secure Internet Gateway. Zákazníci Avastu platí přímo nebo prostřednictvím prodejce třetí strany. Výnosy zaznamenaly očekávaný 6,8% pokles.
Předběžná dividenda
Společnost 11. srpna navrhla předběžnou dividendu ve výši 4,8 centů na akcii splatnou v říjnu roku 2020. V souladu s dividendovou politikou Avastu toto představuje jednu třetinu ze 40 % volných peněžních toků roku 2019.
Zdroj: Avast, Bloomberg
Doplněno v 9:30 o komentáře CEO a segmenty Avastu.
Tomáš Novák, Fio banka, a.s.
Související odkazy
- Avast: Bank of America snižuje doporučení na „neutral“ a cílovou cenu na v přepočtu 151 Kč
- Avast: BNP Paribas snižuje cílovou cenu na 650 pencí (v přepočtu 197 Kč)
- Avast: Barclays snižuje cílovou cenu na 5,65 GBP
- Avast: Moody’s zvyšuje rating na „Ba1“ se stabilním výhledem
- Avast: Morgan Stanley snižuje cílovou cenu na 595 pencí
Nejnovější:
- V USA nadále oslabují technologie, tradiční bluechipy silně rostou
- V zámoří pokračuje pokles technologií, Dow Jones na historickém maximu
- Německý index DAX po silném pondělí uzavřel na historickém maximu, Deutsche Post chystá buyback
- Firemní výsledky pro tento týden: Vienna Insurance Group, Oracle, Ulta Beauty, Continental, …
- Wall Street otevírá v plusu
- USA: Meziměsíční růst velkoobchodních zásob za leden potvrzen na 1,3 %
- Pražská burza v úvodu týdne ztrácí, Avast -3,35%
- Projekce hospodaření Vienna Insurance Group za 4Q 2020
- Americké futures obchodují smíšeně, kontrakt na technologický Nasdaq-100 umazává ranní ztráty
- S akciemi PFNonwovens se bude naposledy obchodovat tento týden