Avast představil finální výsledky rok 2019, letos čeká růst v řádu jednotek procent
Kyberbezpečnostní společnost Avast dnes představila finální výsledky za rok 2019, návrh dividendy a výhled na rok 2020.
Výsledky společnosti Avast (BAAAVAST) za 2019 | ||||
---|---|---|---|---|
2019 | Konsensus 2019 | 2018 | ||
Tržby(mil. USD) | 871,1 | 869,6 | 808,3 | |
Očištěná EBITDA (mil. USD) | 483 | 482,6 | 447,7 | |
Čistý zisk (mil. USD) | 248,9 | -- | 241,2 | |
Očištěný zisk na akcii (EPS, USD/akcie) | 0,32 | -- | 0,28 |
Avast v roce 2019 předvedl 9% růst výnosů
Avast předběžné výsledky oznámil spolu s uzavřením divize Jumpshot, oproti kterým je dnes oznámená EBITDA stejná, zatímco výnosy a objednávky o něco vyšší. Dnešní čísla tak nejsou pro trh překvapení.
Čistý dluh na konci roku činil 1,8násobek očištěného zisku EBITDA.
„S potěšením oznamuji další rok dobrých výsledků Avastu s výsledky v souladu s očekáváním představenstva. Očištěné výnosy činily 873,1 mil. USD a dosáhly organického růstu 9,1 % taženého dvouciferným růstem naší divize Consumer Direct Desktop. dosáhli jsme také vysoké úrovně ziskovosti z očištěnou EBITDA marží 55,3 %,“ řekl výkonný ředitel Vlček.
„Jádro podnikání Avast a naše fundamentální síla zůstává nedotčená. Naše zaměření na křížový prodej a navyšování prodeje, lokalizační strategie a uvádění nových produktů nadále vedou k dobrému růstu. V nadcházejícím roce čekáme uvedení řady vzrušujících produktů. I nadále v roce 2020 očekáváme zdravý růst a ponecháváme si důvěru v dlouhodobé perspektivy našeho podnikání,“ dodal Vlček.
Segmenty podnikání Avastu
Avast své podnikání rozděluje na tři hlavní části – Consumer Direct s 81 % podílem na očištěných výnosech, Consumer Indirect s 13% podílem a SMB s 6% podílem.
Consumer Direct zahrnuje antiviry Avast, AVG a údržbový program CCleaner a vydělává přímým prodejem spotřebitelům. V roce 2019 tento segment dosáhnul 10,7% organického růstu výnosů. Míra udržení zákazníků dosáhla 67 %, o 2 p. b. výše oproti IPO.
Segment Consumer Indirect zahrnuje např. prohlížeč Avast Secure Browser a vydělává na reklamách a affiliate provizích (např. od Google za distribuci prohlížeče Chrome, nebo od partnerů za přivedení zákazníka na stránky). Dříve pod něj spadala i uzavíraná společnost Jumpshot. Výnosy zaznamenaly organický růst 25,2 %, respektive 8,6 % po očištění o uzavřený Jumpshot.
Segment SMB (small to mid-sized businesses) se zahrnuje na zákazníky z řad malých a středních firem, kterým poskytuje např. Avast Business Secure Web Gateway nebo Secure Internet Gateway. Zákazníci Avastu platí přímo nebo prostřednictvím prodejce třetí strany. Výnosy zaznamenaly očekávaný 5,8% organický pokles.
Dividenda za rok 2019
Společnost navrhuje finální dividendu za rok 2019 splatnou v červnu ve výši 10,3 centů. Spolu s předběžnou tak celková dividenda vyplacená ze zisku za rok 2019 dosahuje 14,7 centů, meziročně o 8,1 % výše.
Rok 2020 by měl přinést růst v řádu jednotek procent a stabilní provozní marži
V roce 2020 společnost očekává růst výnosů v řádu jednotek procent a stabilní EBITDA marži.
Zdroj: Avast, Bloomberg
Doplněno v 9:30 o pokračování komentáře CEO a segmenty Avastu.
Jan Tománek, Fio banka, a.s.
Nejnovější:
- S&P 500 pokračuje v růstu
- Americké indexy posilují
- Index DAX uzavřel týden růstem, výsledky reportoval Airbus a BASF
- Airbus reportoval solidní čísla za 1Q a zachoval svůj výhled
- ČEZ: EDF podala žalobu proti rozhodnutí ÚOHS
- Pražskou burzu na konci týdne táhnul ČEZ se ziskem 7,17 %
- USA: Průmyslové objednávky v březnu vzrostly o 4,3 % při očekávání 4,5 %
- Americké indexy v úvodu v zeleném, trh práce zůstává silný
- Exxon Mobil reportoval očištěný zisk na akcii za 1Q v souladu s očekáváním
- Výsledky Eli Lilly za 1Q dle očekávání, společnost snížila výhled očištěného zisku na akcii