Česky | English
Infomail: fio@fio.cz

Úvod > Zpravodajství > Zprávy z burzy > Adidas reportuje čísla za FY18; Tržby a provozní marže rostly, očekává však slabý 1HFY19

Adidas reportuje čísla za FY18; Tržby a provozní marže rostly, očekává však slabý 1HFY19

13.3.2019 10:54, ADS

Tržby v posledním čtvrtletí minulého roku vystoupaly na 5,233 mld. EUR a vzrostly tak meziročně o 8,3 %. EBIT ve 4Q skončil na 129 mil. EUR, číslem nižším o 5,15 % oproti roku předcházejícímu. Provozní marže poté v FY18 narostla o 1,1 p.b. na 10,8 %. Adidas nebude podle schopen dostatečně reagovat na tlak ze strany poptávky na tento impuls dostatečně a zavčas reagovat z důvodu výpadku v dodavatelském řetězci. Z toho důvodu se tedy očekává neblahý dopad na ekonomický růst o 1 až 2 % v 1HFY2019. Akcie Adidasu momentálně ztrácejí 4,1 % na burze.

Výsledky společnosti adidas AG (ADS) za 4Q 2018
 4Q 2018Konsensus 4Q 20184Q 2017
Tržby (mld. EUR)  5,233 5,167 4,831
EBIT (mil. EUR) 129 141,333 136
Čistý zisk (mil. EUR) 108  -- -42

 

Dnes ještě před otevřením obchodní fáze na frankfurtské burze reportoval své hospodářské výsledky za 4QFY18 německý výrobce sportovního oblečení a obuvi Adidas AG.

Hospodářské výsledky za 4QFY18
Tržby v posledním čtvrtletí minulého roku vystoupaly na 5,233 mld. EUR a vzrostly tak meziročně o 8,3 %. Konečný výsledek tak příjemně překvapil trh, který počítal s výsledkem o 1,3 % nižším. Zisk před zdaněním a úroky (EBIT) ve čtvrtém kvartálu skončil na 129 mil. EUR, číslem nižším o 5,15 % oproti roku předcházejícímu. EBIT však nestačil na konsenzuální odhad analytiků dotázaných agenturou Bloomberg, který spatřoval možný výsledek o necelých 10 % výše. Čistý zisk byl v minulém čtvrtletí vykázán na 108 mil. EUR.

Marže v roce 2018
Hrubou obchodní marži se podařilo meziročně navýšit o 1,4 p.b. na 51,8 %.Nárůst představitelé Adidasu přikládají především lepším cenám, správně sestavenému portfoliu produktů a nižším nákladům vstupů. Tyto efekty přebili i negativní vliv nepříznivých měnových pohybů. Provozní marže poté narostla o 1,1 p.b. na 10,8 %.

Tržby ve světě
Největšího nárůstu tržeb se celkové tržby za obě značky adidas i Reebok dočkaly v regionu Severní Ameriky a Asijsko-pacifickém, a to 15% navýšení v obou případech. Ze subregionů byla nejúspěšnější oblast Velké Číny, která zaznamenala nárůst o 23 % v tržbách. Tržby za evropskou oblast zůstaly beze změny a rozvíjející se trhy naopak poklesly o 3 %.

Výhled pro letošní rok
Společnost očekává, že v tomto roce dojde k navýšení tržeb v rozmezí od 5 % do 8 %. Nicméně i přes sílicí tlak ze strany poptávky po sportovním vybavení střední cenové kategorie, tak Adidas nebude podle svých slov schopen na tento impuls dostatečně a zavčas reagovat. Stát za tím bude převážně výpadek v dodavatelském řetězci. Z toho důvodu se tedy očekává neblahý dopad na ekonomický růst výrobce sportovního oblečení a obuvi, především na severoamerickém trhu. Při snaze o vyčíslení přesného vlivu, tak finanční zpráva dochází ke snížení potenciálního růstu o 1 až 2 % v prvním pololetí 2019, tzn. očekávaný růst ve výši 3 až 4 %. V druhém pololetí by pak měl růst opět akcelerovat dle prohlášení společnosti. I přesto by však měla v průběhu roku růst provozní marže na 11,3 % AŽ 11,5 %.

Kompletní finanční zprávu naleznete zde.


Výsledky na burze
Akcie Adidasu momentálně ztrácejí 4,1 % na burze.

 

adidas AG (ADS) -4,1 % na 201,1 EUR
Ukazatel Ukazatel 
Kapitalizace (mld. EUR) 40,3 P/E 23,8
Vývoj za letošní rok (%) +10,3 Očekávané P/E 21,0
52týdenní minimum (EUR) 168,3 Prům. cílová cena (EUR) 219,3
52týdenní maximum (EUR) 219,8 Dividendový výnos (%) 1,3

 

Zdroj: Adidas AG, Bloomberg, The Financial Times


Miloslav Blín, Fio banka, a.s.

Související odkazy


Pobočky a bankomaty

Mapa ČR
Facebook Twitter YouTube
Twitter LinkedIn

Devizové kurzy

NákupProdej
EUR25,0555526,34046
USD22,2816723,42433
GBP28,9828530,46916
CHF21,9950223,12298
PLN5,851956,15206

Další měny


Tyto stránky používají cookies. Setrváním na těchto stránkách souhlasíte s jejich používáním. Další informace X