Česky | English
Infomail: fio@fio.cz

Úvod > Zpravodajství > Zprávy z burzy > Přechod H&M na online prodej zvyšuje tržby společnosti

Přechod H&M na online prodej zvyšuje tržby společnosti

27.9.2018 13:47

Švédská módní značka Hennes & Mauritz (H&M) ve čtvrtek řekla, že přechod na online prodej přinesl ovoce po dobrém třetím kvartálu, ve kterém tržby podpořily obrat společnosti, který se vyšplhal na maximum v rámci letošních kvartálů 31. srpna.

Hennes & Mauritz informuje, že prodeje vzrostly o 3 % v období porovnatelném s minulým rokem na 178,1 miliard švédských korun (17,23 miliard EUR), respektive na 154 miliard švédských korun po zdanění. Ve třetím kvartálu jako takovém tržby vzrostly o 9 % na 64,8 miliard švédských korun, zatímco tržby z online prodeje vzrostly o 32 %.

Zisky společnosti před “finančními položkami“ za 9 měsíců klesly o 29 % na 11,3 milionů švédských korun, zatímco zisková marže firmy poklesla z 53,6 % na 52,1 %. H&M reportovalo 96 milionů švédských korun ve finančních položkách, ze kterých bylo 62 milionů spojeno s platbami úroků.

 

Zisky ve třetím čtvrtletí po finančních položkách také klesly a to o 20 % na 4 miliony švédských korun především v důsledku problémů, které vznikly během zavádění nového logistického systému v USA, Francii, Itálii a Belgii na jaře. Tyto problémy stály společnost 400 milionů švédských korun a snížily prodeje na těchto trzích celkem o 8 %.

Švédská oděvní značka usilovala o konkurenceschopnost s online rivaly v posledních letech, jelikož prodej v obchodech klesl.

Společnost říká, že za posledních 9 měsíců se jí povedlo lépe integrovat své fyzické a online obchody a otevřelo se méně fyzických obchodů. Také sděluje, že přechod na online nabídl příležitosti pro lepší podmínky pronájmu na nové i existující obchody.

“Rychlé změny v módním průmyslu pokračují a skupina H&M je ve vzrušující přechodné fázi. Naše práce na této transformaci přispěla k postupnému zlepšování vývoje prodejů se zmenšeným tržním podílem na většině trhů v průběhu třetího kvartálu.“, řekl generální ředitel společnosti Karl-Johan Persson.

“Dostáváme pozitivní zpětnou vazbu od zákazníků na změny, které děláme ve fyzických a online obchodech – včetně v těch obchodů H&M, kde zkoušíme různé změny v sortimentu, prezentace produktů v prodejnách a vybavení obchodů. Proto toto teď rozšiřujeme do více obchodů a trhů“, Karl-Johan Persson dodává.

Akcie společnosti se dnes obchodují ve Stockholmu s nárůstem 10,72 %. Na Xetře se dnes společnost H&M obchoduje s výrazným posílením (HMSB; 10,93 %).

Zdroj: Financial Times


David Halman, Fio banka, a.s.


e-Broker

Přihlásit se | Založit demo

Internetbanking

Přihlásit se | Založit demo

Smartbanking

Stáhnout | Jak aktivovat

Pobočky a bankomaty

Mapa ČR
Facebook Twitter YouTube
Twitter LinkedIn

Devizové kurzy

NákupProdej
EUR25,1111826,50482
USD20,9019822,06202
GBP29,0576730,67033
CHF22,8898224,16018
PLN5,485825,79028

Kompletní informace zde


Tyto stránky používají cookies. Setrváním na těchto stránkách souhlasíte s jejich používáním. Další informace X