Prodeje koncernů BMW, Daimler a Volkswagen pokračují v růstu
Značky Mercedes-Benz, BMW, Škoda a Mini dosáhly v listopadu rekordních prodejů.
Koncern Volkswagen v listopadu prodal 834,8 tis. vozidel (meziročně +0,7 %), za prvních 10 měsíců tak přesáhl 9,08 mil. vozidel (meziročně +4,6 %). Prodeje od začátku roku do konce listopadu vzrostly v Evropě (meziročně +5,7 %) a Asii/Pacifiku (meziročně +11,7 %), stagnují v Severní Americe, v Jižní Americe koncern zaznamenal meziroční pokles o 19,7 %.
Značka Volkswagen za prvních jedenáct měsíců prodala o 2 % osobních automobilů více, Audi o 10,1 %, Porsche o 14,9 %, Seat o 10,7 %. Prodeje užitkových vozů Volkswagen meziročně klesly o 4,3 %.
Škoda za prvních jedenáct měsíců prodala rekordních 955,3 tis. vozidel (meziročně +12,3 %). Překonala prodeje za celý rok 2013 (920,8 tis. vozidel). Z mladoboleslavské linky zároveň sjelo milionté auto, které automobilka letos vyrobila. České značce se dařilo v Číně, kde si její prodeje za listopad meziročně polepšily o 46,9 %, tažené především novým modelem Octavie. Na domácím trhu za listopad automobilka meziročně posílila o 10 %.
Mercedes-Benz Cars (značky Mercedes-Benz a Smart), spadající pod koncern Daimler, v listopadu prodal 158 tis. vozidel (meziročně +10,6 %), od začátku roku 1,566 mil. (meziročně +10,7 %).
Značka Mercedes-Benz zaznamenala rekordní prodeje 11. měsíc v řadě, v listopadu prodala 150,7 tis. vozidel (meziročně +13 %). Od začátku roku tak prodala již 1,487 mil. vozidel (meziročně +12,4 %), více než za celý rok 2013. Od začátku roku prodeje posílily v Asii/Pacifiku (meziročně +23,3 %), Evropě (meziročně +13,6 %). V USA, Kanadě a Mexiku značka prodala o 2,3 % automobilů více
Obnova modelů se negativně projevuje na výsledcích značky Smart, která v listopadu prodala 7461 vozidel (meziročně -21,8 %), od začátku roku 79,5 tis. (meziročně -13,6 %). Nové modely Fortwo a Forfour jsou u prodejců od 22. listopadu k prohlédnutí. Značka dosáhla rekordních prodejů v Číně (od začátku roku +4,2 %).
Koncern BMW v listopadu prodal 188 tis. vozidel (meziročně +7,6 %), od začátku roku již 1,902 mil. (meziročně +7,1 %). Koncernu se od začátku roku nejvíce dařilo v Asii (meziročně +14 %, Jižní Korea a Čína dokonce +17,2 %). Prodeje vzrostly také v Evropě (meziročně +4,8 %) a Severní a Jižní Americe (+3,4 %).
Značka BMW v listopadu prodala rekordních 159 tis. vozidel (meziročně +6,2 %), od začátku roku již 1,634 mil. (meziročně +9 %).
Rekordních prodejů za listopad dosáhla také značka Mini (meziročně +16,3 % na 29 tis.), od začátku roku prodala již 265 tis. (meziročně -3,3 %, kvůli obnově nabídky modelů).
Zdroj: BMW, Daimler, Volkswagen
Jan Tománek, Fio banka, a.s.
Související odkazy
- BMW reportovala výsledky za 2Q, volné peněžní toky v automotive se propadly o 60 %
- Volkswagen reportuje výsledky za 2Q, k výsledkům oznamuje novou spolupráci s Xpeng
- Stát zvažuje vyšší investiční pobídku na gigafactory Volkswagenu, nabídne však menší plochu areálu
- Volkswagen chce do roku 2030 zvýšit marže
- Volkswagen stojí před největší restrukturalizací za poslední desetiletí
Nejnovější:
- Množství rozjednaných prodejů domů v USA nečekaně prudce pokleslo
- Počet žadatelů o podporu v nezaměstnanosti v USA
- Růst HDP v USA ve 2. čtvrletí mírně pod očekáváním
- Zářijová inflace v Německu podle předběžných údajů o něco nižší
- Zámořské futures naznačují smíšený open
- Vývoj cen komodit: měď (+1,17 %),zemní plyn (-0,41%)
- Německé akcie otevřely s mírnými zisky
- Státní svátek – v Praze se dnes neobchoduje
- Širší index S&P 500 uzavírá středeční seanci mírným růstem o 0,02%.
- Frankfurtská burza uzavřela obchodování v červeném