Američané chtějí o Velikonocích utrácet
Američané chtějí o Velikonocích utrácet
Američtí spotřebitelé plánují podle průzkumu IBISWorld o víkendu v součtu utratit až 14 miliard USD za různé velikonoční propriety v čele s potravinami, cukrovinkami či oblečením. To by znamenalo 1,8% nárůst oproti předchozímu roku a tedy vůbec první růst této statistiky po třech letech. V loňském roce velikonoční tržby klesly meziročně o 8,3 %. Pokud by se letošní odhady vyplnily, znamenalo by to pozitivní signál růstu výdajů spotřebitelů i na jiné než základní potřeby. Velikonoce jsou v USA jsou ve statistice spotřebitelských výdajů po Vánocích, svátku sv. Valentina a Dnu matek čtvrtým nejvýraznějším svátkem.
Nejnovější:
- Zámořské akcie v závěru týdne oslabily
- Americké akcie podruhé v řadě oslabují
- Německá burza uzavřela poklesem
- Pražská burza zatím vybírání zisků v zahraničí odolala
- Wall Street otevřela ve ztrátách
- JP Morgan Chase reportuje výsledky za 4Q i za celý rekordní rok 2020
- USA: Index výrobních cen v prosinci meziměsíčně vzrostl o 0,3 % při očekávání růstu o 0,4 %
- Americké futures kontrakty v záporu, Nasdaq 100 futures na kladné nule
- Vývoj cen komodit: Zemní plyn (+3,04 %), pšenice (+2,84 %), stříbro (-2 %)
- Vývoj měnových párů