Američané chtějí o Velikonocích utrácet
Američané chtějí o Velikonocích utrácet
Američtí spotřebitelé plánují podle průzkumu IBISWorld o víkendu v součtu utratit až 14 miliard USD za různé velikonoční propriety v čele s potravinami, cukrovinkami či oblečením. To by znamenalo 1,8% nárůst oproti předchozímu roku a tedy vůbec první růst této statistiky po třech letech. V loňském roce velikonoční tržby klesly meziročně o 8,3 %. Pokud by se letošní odhady vyplnily, znamenalo by to pozitivní signál růstu výdajů spotřebitelů i na jiné než základní potřeby. Velikonoce jsou v USA jsou ve statistice spotřebitelských výdajů po Vánocích, svátku sv. Valentina a Dnu matek čtvrtým nejvýraznějším svátkem.
Nejnovější:
- Wall Street v závěru týdne posílila
- Wall Street posiluje v reakci na data z trhu práce; OPEC se dohodl na dalším snížením těžby ropy
- Frankfurtská burza ukončila týden růstem
- Pražská burza končí týden růstem
- Ulta Beauty potěšila investory svými výsledky; její akcie připisují 13 %
- USA: Velkoobchodní zásoby v říjnu vzrostly o 0,1 % při očekávání 0,2 %
- USA: Index spotřebitelské důvěry University of Michigan v prosinci na 99,2 b. při očekávání 97 b.
- Americké akcie otevřely se slušným ziskem, index S&P 500 roste o %,9 %
- Vývoj cen komodit: Plyn (-1,5 %), ropa (-0,8 %), měď (+0,7 %), zlato (-0,7 %), stříbro (-0,6 %)
- Vývoj měnových párů