Američané chtějí o Velikonocích utrácet
Američané chtějí o Velikonocích utrácet
Američtí spotřebitelé plánují podle průzkumu IBISWorld o víkendu v součtu utratit až 14 miliard USD za různé velikonoční propriety v čele s potravinami, cukrovinkami či oblečením. To by znamenalo 1,8% nárůst oproti předchozímu roku a tedy vůbec první růst této statistiky po třech letech. V loňském roce velikonoční tržby klesly meziročně o 8,3 %. Pokud by se letošní odhady vyplnily, znamenalo by to pozitivní signál růstu výdajů spotřebitelů i na jiné než základní potřeby. Velikonoce jsou v USA jsou ve statistice spotřebitelských výdajů po Vánocích, svátku sv. Valentina a Dnu matek čtvrtým nejvýraznějším svátkem.
Nejnovější:
- Zámořské futures v kladných hodnotách
- Vývoj cen komodit: Pšenice (+1,15 %), ropa (-0,84 %), zemní plyn (+0,81 %)
- Vývoj měnových párů
- USA: Index žádostí o hypotéky MBA k 1. prosinci vzrostl o 2,8 %
- Eurozóna: Maloobchodní tržby v říjnu meziročně poklesly o 1,2 % při očekávání poklesu o 1,1 %
- Vývoj cen komodit: Měď (+0,95 %), pšenice (+0,87 %)
- Vývoj měnových párů: Zlotý oslabuje proti koruně o 0,17 %
- Komerční banka obdržela od Société Générale informaci o stanovení minimální výše kapitálového poměru
- Frankfurtská burza otevírá růstově, Merck odepisuje po neúspěšném testu léku evobrutinib
- Pražská burza otevírá růstově