Američané chtějí o Velikonocích utrácet
Američané chtějí o Velikonocích utrácet
Američtí spotřebitelé plánují podle průzkumu IBISWorld o víkendu v součtu utratit až 14 miliard USD za různé velikonoční propriety v čele s potravinami, cukrovinkami či oblečením. To by znamenalo 1,8% nárůst oproti předchozímu roku a tedy vůbec první růst této statistiky po třech letech. V loňském roce velikonoční tržby klesly meziročně o 8,3 %. Pokud by se letošní odhady vyplnily, znamenalo by to pozitivní signál růstu výdajů spotřebitelů i na jiné než základní potřeby. Velikonoce jsou v USA jsou ve statistice spotřebitelských výdajů po Vánocích, svátku sv. Valentina a Dnu matek čtvrtým nejvýraznějším svátkem.
Nejnovější:
- Širší index S&P 500 uzavírá středeční seanci poklesem o -0,1%.
- Americká centrální banka FED snižuje sazby o 25 bps. do pásma 4,00 - 4,25%.
- Frankfurtská burza uzavřela v zeleném
- Index Dow Jones se drží v zelených úrovních.
- USA: Zásoby surové ropy podle EIA k 12. září klesly o 9285 tis. barelů
- USA: Započatá výstavba v srpnu dosáhla 1307 tis. při očekávání 1365 tis.
- USA: Index žádostí o hypotéky MBA k 12. září vzrostl o 29,7 %
- Eurozóna: CPI v srpnu dle konečných dat meziročně vzrostl o 2,0 % při očekávání růstu o 2,1 %
- Pražská burza navázala na včerejší pokles
- Zámořské indexy otevřely před dnešním zasedáním FOMC smíšeně, Lyft plánuje spolupráci s Waymem