Adidas - nový titul do BuyListu
Adidas - nový titul do BuyListu
Společnost Adidas (ADS) je světovou dvojkou ve výrobě sportovní obuvi a oblečení a její akcie je možné obchodovat prostřednictvím německého systému XETRA, kde jsou zahrnuty v hlavním německém indexu DAX30 s váhou 1,138%. V rámci nové firemní strategie došlo k nákupu společnosti Reebok International Ltd. a Adidas tak snížil náskok světové jedničky Nike. Transakce za 3,8 mld USD byla dokončena v lednu letošního roku. Spojení světoznámých a uznávaných značek by mělo skupině přinést lepší konkurenceschopnost a větší profit díky širší nabídce produktů. Reebok vystřídal ve skupině The Salamon Group, kterou Adidas prodal v nedávně minulosti. Adidas se chce dále soustředit na svůj „core bussines“ a Reebok svoji skladbou produktů odpovídá tomuto záměru daleko lépe. V součastné době tvoří skupinu tedy tři hlavní značky a to adidas, Reebok a TaylorMade – adidas Golf.
Adidas reportoval 9.11.2006 velmi dobré výsledky za prvních devět měsíců letošního roku. Konsolidovaný čistý zisk dosáhl 469 mil EUR (2,18 EUR/a) z čehož 244 mil EUR (1,12 EUR/a) bylo ve třetím kvartále. Výsledek překonal očekávání agentury Bloomberg o více jak 6%. Zisk byl o 13,3% větší než ve 3Q roku 2005. Tržby za 3Q vzrostly o 53,3% na hodnotu 2,95 mld EUR oproti očekávaným 2,89 mld EUR. Za prvních devět měsíců tržby vzrostly rovněž o více jak 53% ve srovnání s rokem 2005 na hodnotu 7,84 mld EUR. Společnost potvrdila ziskový výhled pro letošní rok, když počítá s čistým ziskem blížící se hranici 500 mil EUR (rozmezí 480-490 mil EUR). Přes velmi dobré výsledky, které ve většině položek překonaly očekávání, kurz akcií výrazným způsobem poklesnul. Zasloužil se o to snížený ziskový výhled pro rok 2007. Společnost původně předpokládala růst zisku o 20%, v tuto chvíli očekává pouze 15% nárůst. Snížené očekávání je zapříčiněno plánovaným zvýšením nákladů o 50 mil EUR na reklamu, nové produkty a růst značky Reebok převážně na rozvojových trzích. V rámci strategie se počítá s urychlením otvírání nových obchodů značky Reebok v příštím roce. Oproti plánovaným 250 bude otevřeno v Číně 400 obchodů, v Rusku 75 oproti 40 plánovaným. Bližší finanční plány pro rok 2007 budou oznámeny v rámci celoročních výsledků v březnu 2007.
Přes krátkodobý negativní dopad na ziskovost považujeme rozvoj značky Reebok za pozitivní. Společnost chce podporovat rozvoj asijského trhu se zaměřením na Čínu. V nejlidnatější zemi světa je jedním z nejpopulárnějších sportů basketbal a skupina Adidas obléká 30 týmů z americké NBA. Prodej replik jejich dresů a triček je podstatnou součástí tržeb společnosti. Čínský trh je zajímavý i z toho důvodu, že v roce 2008 se zde budou konat letní olympijské hry a skupina Adidas je jedním z hlavních partnerů těchto her.
Po propadu kurzu, který byl umocněný sníženými doporučeními od investičních společností, doporučujeme na aktuální úrovní 37,60 EUR budovat pozice. Titul je vhodný pro investici ve střednědobém horizontu (6-12 měsíců) jako vyvážená součást portfolia, jejíž váha by v závislosti na uplatňované strategii neměla být vyšší než 15%. ADS zařazujeme do našeho Buylistu s cílovou cenou 43 EUR. Pro stanovení cílové ceny bylo využito primárně historického modelů P/S a podpůrně P/CF s využitím vlastních expertních odhadů budoucího hospodaření firmy v kombinaci s odhady uveřejňované agenturou Bloomberg (odhady UBS, JPMorgan BHF Bank). Kalkulace vnitřní hodnoty pomocí historického modelu P/S je založena na porovnání průměrné historické ceny akcií a průměrné historické výši tržeb na akcii. Vnitřní hodnota je následně výsledkem násobku tohoto ukazatele a očekávaných tržeb pro následující rok. Při stanovení cílové ceny byl v rámci modelu použit průměrný historický kurz na základě týdenních závěrečných kurzů v období 11/2003 – 11/2006 (zdroj dat Bloomberg). Pro výpočet průměrných historických tržeb bylo využito tržeb společnosti v letech 2003 – 2006.
Souhrn:
Stabilní zisková společnost s vysokým průměrným růstem zisku přes 17% za poslední 4 roky.
Celosvětová působnost, spojení dvou prestižních značek
Velmi dobré výsledky za 3Q
Rozvoj a podpora značky Reebok, rychlejší otvírání nových obchodů
Rizika:
Snížený výhled ziskovosti pro rok 2007
Dlouhodobější dopad na ziskovost díky vyšším nákladům na rozvoj a pomalejších efektům z toho plynoucích
Ochladnutí celosvětového ekonomického růstu
Pomalejší růst na rozvojových trzích, problémy s černým trhem (napodobeniny značkového zboží) ? pomalejší růst tržeb může negativně ovlivnit výpočet vnitřní hodnoty pomocí modelu P/S, na jehož základě byla nastavena cílová cena.
Zdroj dat: Bloomberg, výroční zprávy společnosti Adidas, www.adidas.com
Fio, burzovní společnost, a.s., David Brzek, makléř
Dozor nad Fio, burzovní společností, a.s. vykonává Česká národní banka.
https://www.fio.cz/zpravodajstvi_prohlaseni.itml
Související odkazy
- Index DAX otevírá bez významného pohybu, předběžné výsledky zveřejnil Adidas a Daimler Truck
- Adidas zahájil vyšetřování v čínské divizi po obvinění z korupce
- DAX dnes mírně posílil, předběžné výsledky reportoval Adidas a Continetal
- Report Adidasu za 4Q v souladu s předběžnými výsledky, výhled na 2024 nebyl navýšen
- Německá burza otevírá v červeném, Adidas nepotěšil výhledem zisku
Nejnovější:
- USA uzavírá v zeleném
- Americké indexy připisují zisky
- Moneta: Goldman Sachs zvyšuje cílovou cenu na 105 Kč se stálým doporučením na stupni „neutral“
- Index DAX v závěru týdne posiloval
- Společnost 3M spolu s výsledky za 2Q oznámila navýšení ročního výhledu
- USA: Index spotřebitelské University of Michigan za červenec na 66,4 bodech při očekávání 66,5 bodů
- Wall Street po otevření roste, Dexcom odepisuje 40 % po snížení výhledu
- Pražská burza v závěru týdne klesala
- Americké futures indikují kladné zahájení obchodování
- USA: Deflátor výdajů na osobní spotřebu v červnu vzrostl o 2,5 % meziročně v souladu s očekáváním