BMW staví továrnu na výrobu uhlíkových vláken
BMW investuje 100 ml. EUR do výstavby továrny na uhlíková vlákna, aby si tak zajistilo dodávky vylehčených materiálů, které používá na výrobu svých elektroaut.
BMW používá materiál, který je o 50 % lehčí než ocel, i když je 20-krát nákladnější (20 USD za kilogram vs. 1 USD za kilogram oceli). Všechny německé automobilky se použitím tohoto materiálu snaží v současnosti splnit přísnější ekologické podmínky. BMW se na výstavbě továrny na výrobu uhlíkových vláken dohodlo se společností SGL Carbon, která je jediným evropským výrobcem tohoto materiálu. Volkswagen obratem reagoval koupí 9,9 % podílu ve společnosti SGL, která se tak stala nejdražším výrobcem uhlíkových vláken na světě. Společnost Susanne Klatten, která je největším akcionářem BMW, nadále přikoupila 3 % a vlastní tak 27 % SGL.
Ani Daimler nechce zůstat ve výrobě lehčených materiálů příliš pozadu, ve spolupráci s japonskou společností Toray staví v Německu továrnu na výrobu součástek pro SL Roadster, která by měla začít fungovat v příštím roce. Od spolupráce si slibuje snížení váhy vozidla o 10 % a díky tomu i snížení emisí CO2.
Zdroj: Bloomberg
Pavel Šlechta
Fio banka, a.s.
Prohlášení
Související odkazy
Nejnovější:
- Americké futures oslabují, dnes však zůstanou americké burzy zavřené kvůli Dni nezávislosti
- Sellier & Bellot patřící pod Colt CZ Group podepsal pětileté partnerství na dodávky střelného prachu
- Vývoj cen komodit: Měď (-1,54 %), pšenice (-1,29 %), kukuřice (+0,87 %)
- Vývoj měnových párů
- Německo: Index PPI v květnu meziročně vzrostl o 0,3 % v souladu s očekáváním
- Vývoj cen komodit: Měď (-1,65 %), pšenice (-1,29 %), kukuřice (+0,87 %)
- Vývoj měnových párů: EUR/USD 1,1769
- Frankfurt v úvodu oslabuje
- Pražská burza otevírá mírně nad nulou
- ČR: Maloobchodní tržby bez automobilů v květnu meziročně vzrostly o 5,3 % dle očekávání