DAX v závěru dne oslabil
DAX v závěru dne oslabil
Německý trh po celodenním slibném vývoji opět v samotném závěru podlehl prodejnímu sentimentu a den ukončil se ztrátou 0,1% na 4068 bodech. Obavy z výprodeje v USA připravily většinu titulů o těžce vydobyté zisky či je alespoň výrazně redukovaly. To je případ Deutsche Bank, která po impozantním startu nakonec zavřela se ztrátou 0,4% na EUR 70,50. Také CBK přišla o většinu zisku a ukončila obchodní den s pouhým 0,5% přírůstkem na EUR 15,85. Výrazné ztráty zaznamenaly akcie Infineonu (-2%), Schering (-1,75%), Siemens (-1,45%) a hlavně Epcos. Ten v závěru oslabil až k EUR 19,20. Důvodem musela být panika a aktivované stop-loss příkazy. Naopak většinu zisku udržely akcie Nokie (+1,7%) a Munchen Re (+1,6%). Situace na trzích je v těchto dnech velmi nejistá. Indexy i akcie se již zdají být poměrně nízko a vhodné k nákupu, avšak indikátory technické analýzy generují varovné signály. Narozdíl od závěru roku se index DAX pohybuje již jen těsně nad svým 50 denním klouzavým průměrem. To je signál k prodejům, který může vyvolat nepříjemnou paniku. Nasdaq již tuto hodnotu prorazil a vzhledem k vzájemné korelaci trhů je tedy vývoj na německém trhu skutečně na vážkách.
Nejnovější:
- Eurozóna: Index PMI ve výrobě v dubnu dle konečných dat na 49,0 b. při očekávání 48,7 b.
- Německo: Index PMI ve výrobě dosáhl v dubnu dle konečných dat 48,4 b. při očekávání 48,0 b.
- ČR: Index PMI ve výrobě v dubnu na 48,9 b. při očekávání 48,0 b.
- Microsoft ve 3Q překonal očekávání v klíčových metrikách, hlavním tahounem zůstávají cloud a AI
- DAX otevírá v zeleném, výsledky reportoval Airbus a BASF
- Pražská burza v úvodu posiluje, dnes je poslední den s nárokem na dividendu u Komerční banky na BCPP
- Erste: Kepler Cheuvreux zvyšuje cílovou cenu na 75 EUR a potvrzuje nákupní doporučení
- Akciový výhled
- Erste: Autonomous Research snižuje cílovou cenu akcií na 66,04 EUR při stálém doporučením "neutral"
- Erste: AlphaValue/Baader snižuje cílovou cenu akcií na 63,5 EUR se stávajícím doporučením "reduce"