Frankfurtská burza mírně odepsala počtvrté v řadě
Index DAX ztratil 0,41 % na 20132,85 b.
Německé akcie v úvodu týdne mírně ztratily. Akcie otevřely ve ztrátě o 0,28 % a dopoledne ztrátu prohlubovaly až na -0,94 %, odpoledne však tuto ztrátu zpátky korigovaly až zakončily v menší ztrátě o 0,41 % na 20132,85 b. Dařilo se akciím výrobce laboratorního vybavení Sartorius (+3,3 %) a biotechnologické společnosti RWE (+1,6 %). Posilovaly taktéž akcie automobilky Porsche (+1,4 %) po zveřejnění dat ohledně doručených aut v roce 2024, celkový objem klesl meziročně o 3 % na 310 718 vozidel. Ztrácely akcie Heidelberg Materials (-2,2 %), Adidas (-2,1 %) a Vonovia (-1,7 %).
Celoevropský index STOXX Europe 600 ztrácí 0,55 % na 508,68 b. Daří se sektoru energií (+1,23 %), základních materiálů (+0,17 %) a komunikačních služeb (+0,08 %). Ztrácí sektory zdravotní péče (-1,26 %), informačních technologií (-1,25 %) a nemovitostí (-1,11 %).
Index DAX -0,41 % na 20132,85 b. | |||
---|---|---|---|
Nejsilnější akcie | Změna | Nejslabší akcie | Změna |
Sartorius (SRT3) | +3,3 % | HeidelbergCement (HEI) | -2,2 % |
RWE (RWE) | +1,6 % | Adidas (ADS) | -2,1 % |
Qiagen (QIA) | +1,5 % | Vonovia (VNA) | -1,7 % |
Dr Ing hc F Porsche AG (P911) | +1,4 % | Daimler Truck Holding AG (DTG) | -1,5 % |
Deutsche Telekom (DTE) | +1,4 % | Fresenius (FRE) | -1,5 % |
Zdroj: Bloomberg
Michal Bárta
Fio banka, a.s.
Prohlášení
Nejnovější:
- Trh se snažil absorbovat geopolitického napětí
- Geopolitické napětí testuje trh
- Frankfurtská burza zakončila týden poklesem o více než 1 %
- Pražská burza odolala negativnímu zahraničnímu sentimentu a končí téměř beze změny
- USA: Index spotřebitelské důvěry University of Michigan v červnu podle předběžných dat na 60,5 b.
- Americké akcie oslabují v reakci na izraelský útok na íránská jaderná zařízení
- Americké futures kontrakty oslabují, Nasdaq 100 futures -1,24 %
- Vývoj cen komodit: Ropa (+8,33 %), měď (-2,11 %), zemní plyn (+1,15 %)
- Vývoj měnových párů: Euro oslabuje vůči dolaru o 0,73 % na EUR/USD 1,1499
- Společnost Adobe ve 2Q překonala očekávání a zvýšila celoroční výhled některých klíčových metrik