Adidas reportoval čísla za 4Q pod očekáváním, zásoby společnosti vzrostly o 49 % meziročně
Německý výrobce sportovního oblečení Adidas představil své výsledky za 4Q 2022 pod očekáváním analytiků. Zásoby společnosti vzrostly o 49 % meziročně a otázka co se stane s neprodaným zbožím Yeezy nebyla zodpovězena. Představenstvo navrhlo dividendu ve výši 0,7 EUR na akcii.
Zdroj: Adidas
Výsledky společnosti Adidas (ADS) za 4Q 2022 | |||
---|---|---|---|
4Q 2022 | Konsensus 4Q 2022 | 4Q 2021 | |
Tržby (mld. EUR) | 5,21 | 5,3 | 5,14 |
Čistý zisk (mil. EUR) | -512 | -479,2 | 202 |
Očištěný zisk na akcii (EPS, EUR/akcie) | -2,69 | -2,63 | 0,6 |
Výsledky za 4Q
Společnost za čtvrtý kvartál roku 2022 byla ve ztrátě před zdaněním 734 mil. EUR oproti loňskému zisku před zdaněním ve výši 44 mil. EUR. Analytici očekávali ztrátu před zdaněním vyšší, a to konkrétně 645,4 mil. EUR. Provozní ztráta byla 724 mil. EUR při očekávání 717 mil. EUR. Provozní marže se oproti předešlému 4Q dostala z 1,3 % do záporných hodnot -13,9 %, přičemž analytici očekávali -12,8 %. Hrubý zisk se meziročně snížil o 19 % na 2,04 mld. EUR při analytickém konsenzu 2,12 mld. EUR. Hrubá marže se snížila meziročně z 49 % na 39,1 %. Analytici očekávali hrubou marži 39,4 %. Ztráta z pokračujících operací byla 482 mil. EUR dle očekávání analytiků.
Tržby dle regionů v mil. EUR | |||
---|---|---|---|
4Q 2022 | Meziroční změna | Konsensus 4Q 2022 | |
Severní Amerika | 1540 | +18 % | 1490 |
Latinská Amerika | 544 | +37 % | 502 |
Evropa, Střední východ a Afrika | 2070 | +13 % | 1980 |
Velká Čína | 520 | -50 % | 723 |
Asijský Pacifik | 606 | +12 % | 622 |
Ostatní | 39 | +39 % | 28 |
Prodejní náklady se zvýšily meziročně o 21 % na 3,17 mld. EUR při očekávání 2,86 mld. EUR. Další provozní náklady se zvýšily dle očekávání o 13 % na 2,86 mld. EUR. Náklady na marketing vzrostly oproti loňskému 4Q o 7,3 % na 767 mil. EUR, analytický konsenzus byl 739,4 mil. EUR. Zásoby vzrostly o 49 % meziročně na 5,97 mld. EUR, tedy výše, než se očekávalo (5,92 mil. EUR).
Shrnutí výsledků za celý rok 2022
Tržby společnosti Adidas za rok 2022 dosáhly 22,51 mld. EUR, což představuje 6% meziroční růst. Čistý zisk se snížil oproti roku 2021 o 71 % na 612 mil. EUR. Zisk EBITDA se snížil o 39 % na 1,87 mld. EUR. Hrubá marže odepsala meziročně 340 bazických bodů na 47,3 %.
Představenstvo společnosti Adidas navrhlo dividendu 0,7 EUR na akcii oproti loňským 3,3 EUR. Podle konsenzu Bloomberg bylo očekáváno 1,64 EUR na akcii.
Komentář CEO
„Rok 2023 pro nás bude přechodným rokem pro vybudování základů pro roky 2024 a 2025. Musíme zredukovat zásoby a snížit slevy. Poté můžeme znovu začít budovat ziskový business v roce 2024. Adidas má všechny ingredience k tomu, aby byl úspěšný,“ řekl Bjorn Gulden, generální ředitel společnosti.
Vývoj ceny akcie Adidas
Akcie Adidas (ADS) po výsledcích odepisují 2,3 % na 141,06 EUR | |||
---|---|---|---|
Ukazatel | Ukazatel | ||
Kapitalizace (mld. EUR) | 25,4 | P/E | 126,0 |
Vývoj za letošní rok (%) | +10,7 | Očekávané P/E | -- |
52týdenní minimum (EUR) | 93,4 | Prům. cílová cena (EUR) | 138,4 |
52týdenní maximum (EUR) | 220,8 | Dividendový výnos (%) | 2,3 |
Zdroj: Bloomberg, Adidas
Marek Chudoba, Fio banka, a.s.
Související odkazy
- DAX rostl bezmála o 0,7 %, Rheinmetall je po výsledcích blizko historickému maximu
- Stručné shrnutí výsledků společností Deutsche Bank, Adidas a Porsche
- Frankfurtská burza oslabuje, Adidas zveřejnil předběžné výsledky za 1Q
- Frankfurtská burza v úvodu obchodování ztrácí, akcie Adidas reagují na cla na exportéry do USA
- Výhled provozního zisku společnosti Adidas na rok 2025 nenaplnil očekávání analytiků
Nejnovější:
- Stavební výdaje v březnu nečekaně poklesly
- ISM index ve výrobě mírně lepší
- PMI index ve výrobě zaostal za očekáváním
- Horší data z amerického trhu práce
- Zámořské trhy otevřely v zelených číslech: Technologické firmy táhnou trh vzhůru
- Futures na americké akcie solidně rostou
- Kosmetické změny indexů a smíšený závěr
- Americké indexy klesají
- ČEZ: Stát koupí 80% podíl v EDU II (+komentář analytika)
- Frankfurtská burza uzavírá obchodní seanci s růstem