Německé akcie uzavřely ztrátově, Index DAX -0,71 %
Index DAX klesl o 0,71 % na 13 565 b.
Německý index DAX se v úvodu obchodní seance pohyboval v zelených číslech, nicméně ve 14:30 po zveřejnění americké měsíční zprávy o zaměstnanosti zaznamenal pokles, který si udržel až do konce obchodních hodin a uzavřel poklesem o 0,71 % na 13 565 b.
Mezi nejvíce růstové společnosti patřila Deutsche Post (+4,4 %), která reportovala hospodářské výsledky za 2Q 2022 nad očekávání analytiků. Dále byly ziskové společnosti RWE (+1,9 %) a Fresenius Medical Care (+1,7 %). Nejvíce ztrátové byly naopak Bayer (-7,0 %), Hello Fresh (-4,5 %) a Sartorious (-3,7 %).
Napříč sektory indexu STOOX Europe 600 zakončily v zeleném pouze tři, a to energie (+0,6 %), finance (+0,2 %) a komunikační služby (+0,1 %). Všechny ostatní sektory zakončily v červeném, přičemž nejvíce ztrátové byly informační technologie (-2,2 %), nemovitosti (-1,6 %) a nezbytná spotřeba (-1,4 %).
Index DAX -0,71 % na 13565,47 b. | |||
---|---|---|---|
Nejsilnější akcie | Změna | Nejslabší akcie | Změna |
Deutsche Post (DPW) | +4,4 % | Bayer (BAYN) | -7,0 % |
RWE (RWE) | +1,9 % | HelloFresh (HFG) | -4,5 % |
Fresenius Medical Care (FME) | +1,7 % | Sartorius (SRT3) | -3,7 % |
Deutsche Bank (DBK) | +1,4 % | Infineon Technologies (IFX) | -3,6 % |
Fresenius (FRE) | +1,2 % | Symrise (SY1) | -3,0 % |
Zdroj: Bloomberg
Libor Král
Fio banka, a.s.
Prohlášení
Nejnovější:
- Trh se snažil absorbovat geopolitického napětí
- Geopolitické napětí testuje trh
- Frankfurtská burza zakončila týden poklesem o více než 1 %
- Pražská burza odolala negativnímu zahraničnímu sentimentu a končí téměř beze změny
- USA: Index spotřebitelské důvěry University of Michigan v červnu podle předběžných dat na 60,5 b.
- Americké akcie oslabují v reakci na izraelský útok na íránská jaderná zařízení
- Americké futures kontrakty oslabují, Nasdaq 100 futures -1,24 %
- Vývoj cen komodit: Ropa (+8,33 %), měď (-2,11 %), zemní plyn (+1,15 %)
- Vývoj měnových párů: Euro oslabuje vůči dolaru o 0,73 % na EUR/USD 1,1499
- Společnost Adobe ve 2Q překonala očekávání a zvýšila celoroční výhled některých klíčových metrik