Evans z Fedu by preferoval ponechání sazeb na stávajících úrovních až do podzimu 2020
Prezident chicagské pobočky Fedu a člen FOMC Evans hovořil včera pro CNBC o měnové politice americké centrální banky. Centrální bankéř by preferoval ponechání sazeb na stávajících úrovních na celém horizontu měnové politiky.
Sazby beze změny až do podzimu 2020
Prezident chicagské pobočky americké centrální banky Charles Evans1 v rozhovoru pro CNBC hovořil o měnové politice ve Spojených státech. Evans řekl, že nevnímá prosincové zvýšení úrokových sazeb jako chybu. Na horizontu měnové politiky (podzim 2020) by posléze za současných podmínek preferoval ponechání cílového pásma pro mezibankovní sazbu federal funds rate na stávající úrovni.2
Slabší dynamika inflace
Centrální bankéř dále v rozhovoru hovořil o z jeho pohledu zlepšujících se příchozích datech z americké ekonomiky. Podle něho vypadá první kvartál o něco lépe, než jaký vývoj očekával na přelomu prosince a ledna. Dále řekl, že „míra inflace je trochu slabší, než by rád viděl.“ Právě v návaznosti na slabší inflaci oproti vlastní očekáváním z konce minulého roku Evans hovořil o tom, že by dával přednost ponechání úrokových sazeb na stávajících úrovních. To by podle něho mělo pomoci podpořit inflační tlaky a zajistit návrat míry inflace k 2% cíli či mírně nad něj.
—————————————————————————————————
1) Evans je členem Federálního výboru pro otevřený trh (FOMC), které rozhoduje o nastavení úrokových sazeb.
2) Federal funds rate se po prosincovém zvýšení nachází na 2,25 % - 2,50 %.
Zdroj: CNBC; Fed
František Mašek, Fio banka, a.s.
Nejnovější:
- Technologický sektor žene americké akcie vzhůru, dolar posiluje
- Stavební výdaje v březnu nečekaně poklesly
- ISM index ve výrobě mírně lepší
- PMI index ve výrobě zaostal za očekáváním
- Horší data z amerického trhu práce
- Zámořské trhy otevřely v zelených číslech: Technologické firmy táhnou trh vzhůru
- Futures na americké akcie solidně rostou
- Kosmetické změny indexů a smíšený závěr
- Americké indexy klesají
- ČEZ: Stát koupí 80% podíl v EDU II (+komentář analytika)