KMV bude prodávat výrobce vod Toma. Vzniká potenciální příležitost pro Kofolu.
Karlovarské minerální vody (KMV) musí prodat výrobce vod Toma. Nařídil to Úřad pro ochranu hospodářské soutěže. Rozhodnutí souvisí s letošní transakcí, v rámci které KMV koupila českou a slovenskou pobočku společnosti PepsiCo. Právě značka Toma doposud spadala pod skupinu PepsiCo. KMV s rozhodnutím antimonopolního úřadu souhlasí, transakci mezi KMV a PepsiCo již tak nic nebrání v cestě a je tímto v podstatě potvrzena. Zprávu dnes uvedly deníky MF Dnes a Hospodářské noviny.
Prodej značky Toma může být podle našeho názoru zajímavou příležitostí pro Kofolu. Již na listopadovém konferenčním hovoru management Kofoly naznačil, že situaci kolem transakce mezi KMV a PepsiCo monitoruje a nevyloučil případný zájem o aktiva nabídnutá k prodeji. Kofola by případnou akvizicí značky Toma výrazněji posílila své postavení v tuzemském segmentu vod, kde v současnosti se svojí značkou Rajec (se kterou Kofola dominuje na Slovensku) nezaujímá významnější tržní podíl.
Jan Raška, analytik, Fio banka, a.s.
Související odkazy
Nejnovější:
- Smíšený závěr v USA
- Americké indexy bez výraznějších pohybů
- Frankfurt uzavřel pátek v zeleném
- Akcie M2C první obchodní den posílily
- Americké indexy v úvodu smíšeně, reportovaly společnosti CarMax a Darden Restaurants
- Pražská burza přerušila sérii poklesů
- Eurozóna: Spotřebitelská důvěra v červnu dle předběžných dat na -15,3 b. při očekávání -14,9 b.
- USA: Index předstihových ukazatelů v květnu poklesl dle očekávání o 0,1 %
- Kroger reportoval za 1Q, společnost mírně zvýšila výhled celoročních porovnatelných tržeb
- USA: Index výrobní aktivity filadelfského Fedu dosáhl v červnu -4,0 b.