Facebook po výsledcích za 2Q v pre - marketu skokově oslabil
Facebook po výsledcích za 2Q v pre - marketu skokově oslabil. Firma reportovala nejslabší růst výnosů za zhruba tři roky. Zisk byl sice nad konsensem, investory však vystrašila dynamika uživatelů a varování na úrovni výnosů a provozní marže co se týče budoucnosti.
Výsledky Facebook Inc (FB) za 2Q 2018 | ||||
---|---|---|---|---|
2Q 2018 | *Konsensus 2Q 2018 | 2Q 2017 | ||
Výnosy (mld. USD) | 13,23 | 13,33 | 9,32 | |
Zisk (mld. USD) | 5,11 | -- | 3,89 | |
Očištěný zisk na akcii (EPS, USD/akcie) | 1,740 | 1,715 | 1,320 |
* Konsensus
Akcie v pre - marketu výrazně klesaly
Největší sociální síť světa včera po uzavření trhu reportovala čísla za druhý kvartál fiskálního roku 2018. Facebook se v after - marketu výrazně propadl, když firma vykázala čísla na úrovni výnosů pod tržními odhady. Zisk na akcii v očištěné formě sice konsensus trhu překonal, ale investory vystrašila zejména čísla, která ukazují na zpomalování tempa růstu nových uživatelů. Společnost uvedla, že zhruba milion uživatelů v Evropě v minulé čtvrtletí přestalo Facebook využívat. Počet nových uživatelů meziročně vzrostl o 11 %, což je o 2 procentní body méně než v prvním kvartále. Na první kvartální report po nedávném skandálu s Cambridge Analytica tak akcie v poobchodní fázi reagovaly propadem až o 24 %.
Varování na úrovni celkových výnosů a provozní marže
Ne příliš pozitivní výsledky Facebook navíc doplnil veskrze negativním earnings callem. Firma varovala, že celkové výnosy by měly v příštích dvou kvartálech zpomalit o jednotky procentních bodů. Za očekávaným zpomalením výnosů Facebook uvádí zejména implementaci nových postupů při kontrole dat, které uživatelé sami o sobě poskytují a také nepredikovatelnost cen reklam zadávaných do tzv. stories - krátkých 24 hodin trvajících fotografií či videí přidávaných na sociální síť.
Facebook také varoval, že provozní marže se v následujících letech mohou snižovat ze současné úrovně 44 % až k úrovním kolem 30 %.
Vliv GDPR
V návaznosti na zavedení GDPR na úrovni Evropské unie ztratil Facebook podle vlastního vyjádření zhruba 1 milion uživatelů. Navíc se uživatelé po zavedení zmiňované směrnice méně přihlašují, když Facebook ztratil v Evropě 3 miliony lidí z položky denních uživatelů.
Podle finančního ředitele Davida Wehnera byly výsledky za druhý kvartál konzistentní s předchozím výhledem a odmítl komentovat, zda pokles uživatelů v Evropě bude nadále přetrvávat.
Kompletní výsledky jsou k dispozici zde.
Dnes v předobchodní fázi akcie Facebooku oslabují o 17,79 %.
Facebook Inc (FB) | |||
---|---|---|---|
Ukazatel | Ukazatel | ||
Kapitalizace (mld. USD) | 629,8 | P/E | 30,1 |
Vývoj za letošní rok (%) | +23,3 | Očekávané P/E | 25,5 |
52týdenní minimum (USD) | 149,0 | Prům. cílová cena (USD) | 219,9 |
52týdenní maximum (USD) | 218,6 | Dividendový výnos (%) | -- |
Zdroj: Bloomberg; The Financial Times; Facebook
František Mašek, Fio banka, a.s.
Nejnovější:
- Obchodní den v USA končí bez významnějších pohybů
- Americké indexy mírně ztrácí
- Frankfurtská burza zakončila týden růstem o 0,6 %
- Coinbase reportoval za 1Q výnosy mírně pod očekáváním, objem obchodování retailu klesá
- Pražská burza v pátek rostla, v popředí banky
- Přední americké akciové indexy na začátku obchodování mírně posilují
- Infineon za 2Q dle očekávání, společnost preventivně snížila celoroční výhled kvůli clům
- Americké futures kontrakty mírně posilují
- Výrobce polovodičů TSMC zaznamenal v dubnu meziroční růst tržeb o 48,1 %
- Poskytovatel online obchodů Shopify zaznamenal v 1Q meziroční růst výnosů o 27 %