Německo: Spotřebitelská důvěra GfK v září vzrostla, odolává nejistotě po britském referendu
Německá spotřebitelská důvěra dle GfK za září nečekaně vzrostla a dosáhla nejvyšší hodnoty od loňského června. Očekávání vývoje ekonomiky se zhoršilo méně než v srpnu, zatímco se výrazně zlepšilo očekávání příjmů po minulém poklesu a mírně zvýšila ochota spotřebitelů utrácet.
Hodnota podle deníku The Financial Times indikuje 2% nárůst spotřebitelských výdajů v tomto roce.
Agentura GFK uvádí, že spotřebitelský sentiment se ukázal jako naprosto rezistentní vůči nejistotě následující britské referendum a většímu strachu z teroristů po nedávných útocích v Bavorsku.
Zpráva o odolném spotřebitelském sentimentu přichází po reportech o podnikatelském sentimentu z tohoto týdne, který zaznamenal zhoršení.
Spotřebitelská důvěra GfK (září):
aktuální hodnota: 10,2 b.
očekávání trhu: 10,0 b.
předchozí hodnota: 10,0 b.
Zdroj: The Financial Times, Bloomberg
Jan Tománek
Fio banka, a.s.
Prohlášení
Nejnovější:
- Wall Street končí mírně v záporu
- Americké indexy ztrácejí
- Frankfurtská burza zakončila úterní obchodování v červených číslech
- CSG oznámilo spuštění nové plnicí linky na dělostřeleckou munici na Slovensku
- Pražská burza rostla
- USA: Podnikové zásoby v září vzrostly o 0,2 %
- Zámoří v úvodu obchodování mírně klesá
- USA: PMI ve výrobě dosáhl v prosinci dle předběžných dat 51,8 b. při očekávání 52 b.
- Kraft Heinz mění generálního ředitele, od 1. ledna nastoupí bývalý CEO společnosti Kellanova
- PayPal požádal o bankovní licenci v USA (+pohled analytiků)




