Česky | English
Infomail: fio@fio.cz

Úvod > Zpravodajství > Zprávy z burzy > Google údajně ztrácí vinou doplňků pro blokování reklam až 6,6 mld. USD ročně

Google údajně ztrácí vinou doplňků pro blokování reklam až 6,6 mld. USD ročně

10.6.2015 14:15, GOOGL

Rozmach blokování reklam na internetových stránkách začíná pro některé velké hráče znamenat vážný problém. Společnost PageFair, která měří ztráty ze zablokovaných reklam a pomáhá tak zadavatelům volit méně dotěrné způsoby inzerce které by se blokaci vyhnuli, odhaduje, že Google ztratil vinou blokování reklam na tržbách za minulý rok 6,6 mld. USD. To přitom představuje zhruba 10 % celkových tržeb společnosti za loňský rok.

PageFair využila hospodářské výsledky Googlu ve spojení s tržními daty poskytnutými společnostmi eMarketer a comScore k predikci celkového potenciálu reklamních tržeb. Zahrnuty byly reklamy ve videích na YouTube, sponzorované výsledky při vyhledávání a služby pro zprostředkování reklamy AdSense a DoubleClick. Společnost dále odhadla podíl uživatelů využívajících aplikace pro blokování reklam na 10 % (tento odhad je ve skutečnosti ještě poměrně konzervativní, dle interních dat PageFair dosahuje podíl uživatelů blokujících reklamy dokonce 12 %).

Graf níže ukazuje vývoj počtu uživatelů využívajících doplňky pro blokování reklamy. Dle odhadů společnosti PageFair by se měl počet těchto uživatelů během letošního roku zvýšit minimálně o 50 %.

Zdroj: PageFair

Zdroj: Business Insider, PageFair


Tomáš Spousta, Fio banka, a.s.

Související odkazy


e-Broker

Přihlásit se | Založit demo

Internetbanking

Přihlásit se | Založit demo

Smartbanking

Stáhnout | Jak aktivovat

Pobočky a bankomaty

Mapa ČR
Facebook Twitter YouTube
Twitter LinkedIn

Devizové kurzy

NákupProdej
EUR24,2290125,70199
USD21,4655122,77049
GBP28,5734630,31054
CHF25,9327327,50927
PLN5,717796,06541

Kompletní informace zde