Google údajně ztrácí vinou doplňků pro blokování reklam až 6,6 mld. USD ročně
Rozmach blokování reklam na internetových stránkách začíná pro některé velké hráče znamenat vážný problém. Společnost PageFair, která měří ztráty ze zablokovaných reklam a pomáhá tak zadavatelům volit méně dotěrné způsoby inzerce které by se blokaci vyhnuli, odhaduje, že Google ztratil vinou blokování reklam na tržbách za minulý rok 6,6 mld. USD. To přitom představuje zhruba 10 % celkových tržeb společnosti za loňský rok.
PageFair využila hospodářské výsledky Googlu ve spojení s tržními daty poskytnutými společnostmi eMarketer a comScore k predikci celkového potenciálu reklamních tržeb. Zahrnuty byly reklamy ve videích na YouTube, sponzorované výsledky při vyhledávání a služby pro zprostředkování reklamy AdSense a DoubleClick. Společnost dále odhadla podíl uživatelů využívajících aplikace pro blokování reklam na 10 % (tento odhad je ve skutečnosti ještě poměrně konzervativní, dle interních dat PageFair dosahuje podíl uživatelů blokujících reklamy dokonce 12 %).
Graf níže ukazuje vývoj počtu uživatelů využívajících doplňky pro blokování reklamy. Dle odhadů společnosti PageFair by se měl počet těchto uživatelů během letošního roku zvýšit minimálně o 50 %.
Zdroj: PageFair
Zdroj: Business Insider, PageFair
Tomáš Spousta, Fio banka, a.s.
Související odkazy
- Alphabet reportoval silné výsledky za 1Q, poptávka po cloudu stále převyšuje dostupnou kapacitu
- Wall Street výrazněji ztrácí, Nasdaq -1,8 %
- Alphabet potvrdil převzetí Wiz za 32 mld. USD
- Alphabet začal znovu jednat o převzetí izraelského startupu Wiz
- Společnosti zabývající se umělou inteligencí zavádějí efektivnější modely, které běží na méně čipech
Nejnovější:
- Obchodní den v USA končí bez významnějších pohybů
- Americké indexy mírně ztrácí
- Frankfurtská burza zakončila týden růstem o 0,6 %
- Coinbase reportoval za 1Q výnosy mírně pod očekáváním, objem obchodování retailu klesá
- Pražská burza v pátek rostla, v popředí banky
- Přední americké akciové indexy na začátku obchodování mírně posilují
- Infineon za 2Q dle očekávání, společnost preventivně snížila celoroční výhled kvůli clům
- Americké futures kontrakty mírně posilují
- Výrobce polovodičů TSMC zaznamenal v dubnu meziroční růst tržeb o 48,1 %
- Poskytovatel online obchodů Shopify zaznamenal v 1Q meziroční růst výnosů o 27 %