Pivovary Lobkowicz Group: shrnutí konferenčního hovoru
Od 14h se konal konferenční hovor s managementem společnosti Pivovary Lobkowicz Group (PLG).
Management v diskusi s analytiky naznačil, že EBITDA marže za 9M 2014, resp. 3Q 2014 se pohybuje na úrovni 1H 2014, tzn. že by mohla činit cca 21 %, což hodnotíme jako solidní úroveň. Ohledně konečného výsledku hospodaření za 3Q 2014 management sdělil, že firma se již dostala do kladného hospodaření, tedy realizovala čistý zisk. To jsme očekávali, když v 1H 2014 ještě PLG bylo v čisté ztrátě kvůli vysokým úrokům z akcionářského dluhu (tento dluh díky proběhlému IPO již nezatěžuje výsledky společnosti, což má pozitivní dopad do čisté ziskovosti).
Dále PLG doplnil informace ohledně produkce piva, když sdělil, že za 3Q 2014 došlo k meziročnímu nárůstu objemu produkce o 2,5 tis. hl (to indikuje zhruba cca 1 % meziroční růst). Management zopakoval, že ačkoliv v letních měsících červenec a srpen celkový tuzemský trh s pivem klesal o 6 %, resp. 11 % y/y, tak PLG se dařilo jít částečně proti trhu. Konkrétně výnosy společnosti za 3Q 2014 poklesly pouze o 0,7 % y/y a produkce dokonce rostla o výše zmíněných cca 1 %. To, že se PLG pohyboval nad úrovní celého trhu, bylo dáno zejména poměrně silným nárůstem tržeb z exportů (ve 3Q 2014 o cca 13 % y/y, za celých 9M 2014 růst o 9,6 % y/y, výrazněji se na růstu exportů podílelo Slovensko), pokračující akviziční činností v on-trade segmentu (management naznačil, že objem proinvestovaných finančních prostředků do nových restaurací se pohyboval kolem 15 mil. Kč) a rovněž cenovou politikou, když PLG přes léto nenásledoval výprodejovou strategii (snižování cen), jenž byla k vidění u konkurence.
Management PLG poskytl zajímavou indikaci ohledně měsíců září a říjen. Bylo řečeno, že prodeje společnosti v září meziročně narostly o 8 tis. hl (přičemž velká část tohoto nárůstu spadá do ziskovějšího on-trade segmentu) a rovněž měsíc říjen by měl přinést meziročně lepší výsledek.
Ohledně vývoje v off-trade segmentu (tedy v prodeji lahvového piva), tak zde se management vyjádřil v tom smyslu, že se dařilo navyšovat prodeje díky dobré spolupráci s maloobchodními řetězci.
Vedení společnosti rovněž naznačilo, že i do budoucna počítá s dynamickým vývojem v exportech. Snahu se více prosazovat na zahraničních trzích vnímáme pozitivně, jelikož tuzemský pivní trh má tendenci spíše stagnovat.
Jan Raška, analytik, Fio banka, a.s.
Nejnovější:
- Obchodní den v USA končí bez významnějších pohybů
- Americké indexy mírně ztrácí
- Frankfurtská burza zakončila týden růstem o 0,6 %
- Coinbase reportoval za 1Q výnosy mírně pod očekáváním, objem obchodování retailu klesá
- Pražská burza v pátek rostla, v popředí banky
- Přední americké akciové indexy na začátku obchodování mírně posilují
- Infineon za 2Q dle očekávání, společnost preventivně snížila celoroční výhled kvůli clům
- Americké futures kontrakty mírně posilují
- Výrobce polovodičů TSMC zaznamenal v dubnu meziroční růst tržeb o 48,1 %
- Poskytovatel online obchodů Shopify zaznamenal v 1Q meziroční růst výnosů o 27 %