Výrobci likérů Diageo klesají tržby podobně jako padá pivní pěna a akcie odevzdávají 3,6 %
Diageo, největší světový výrobce likérů, pod kterého spadají oblíbené značky jako Captain Morgan, Johnnie Walker, Baileys, Smirnoff nebo Guiness, oznámil výsledky za prvních devět měsíců fiskálního roku 2014.
Tržby za první tři kvartály dosáhly organického růstu o 0,3 %, zatímco objem prodaných lihovin klesl o 2 %. Čisté tržby poklesly o 7,4 % z důvodu negativního vlivu měnových kurzů a ukončení spolupráce se značkou Jose Cuervo.
Zatímco asiaté v pití nedokáží držet krok (tržby v Asii poklesly o 9,4 %), v Severní Americe (+3,7 %) a zejména v Jižní Americe (+5,7 %) je vidět opět sílící žízeň po kvalitním pití.
Akcie (DEO) na výsledky reagují poklesem v after-marketu o 3,6 % k cenové „hladince" 123 dolarů.
Zdroj: Diageo
Martin Bernat
Fio banka, a.s.
Prohlášení
Nejnovější:
- Obchodní den v USA končí bez významnějších pohybů
- Americké indexy mírně ztrácí
- Frankfurtská burza zakončila týden růstem o 0,6 %
- Coinbase reportoval za 1Q výnosy mírně pod očekáváním, objem obchodování retailu klesá
- Pražská burza v pátek rostla, v popředí banky
- Přední americké akciové indexy na začátku obchodování mírně posilují
- Infineon za 2Q dle očekávání, společnost preventivně snížila celoroční výhled kvůli clům
- Americké futures kontrakty mírně posilují
- Výrobce polovodičů TSMC zaznamenal v dubnu meziroční růst tržeb o 48,1 %
- Poskytovatel online obchodů Shopify zaznamenal v 1Q meziroční růst výnosů o 27 %