Coca-cola nemění svoji strategii ani při upadajících prodejích
Po 13 let v kuse se snižuje počet Američanů pijících Coca-Colu. Prodeje dietní verze padají strmě dolů. Růst prodejů slazených nápojů se snižuje v globálním měřítku, kvůli obavám z konzumace cukru a následné obezity. Tento trend se týká celého odvětví, přičemž Coca-Coly jakožto firmy se to týká bezprostředně, jelikož 75% všech jejích příjmů tvoří právě bublinkové slazené nápoje.
Konzultant Tom Pirko uvádí, že tento produkt nemá budoucnost a že firma může postupně čelit existenčním problémům. Analytici firmě doporučují místo útrat za reklamu, snažit se udělat něco se svými produkty, včetně možnosti diverzifikace prostřednictvím akvizicí.
Prodeje Minute Maid (pomerančová šťáva), Dasani (voda) či sportovních nápojů Powerade loni vzrostly co do objemu o 5%.
V minulém roce akcie Coca-coly poklesly o 2,7%, zatímco index S&P 500 přibral 21%.
Akcie Coca-Cola (KO) jsou k mání za 38,99 USD za kus.
Zdroj: Wallstreet Journal
Adam Vondruška
Fio banka, a.s.
Prohlášení
Nejnovější:
- Čína zakazuje technologickým společnostem nakupovat AI čipy od Nvidie
- Vývoj cen komodit: Stříbro (-1,91 %), měď (-1,36 %), zlato (-0,6 %)
- Vývoj měnových párů: EUR/CZK 24,33
- Společnost Gevorkyan reportovala výsledky za 1H, tržby vzrostly o 11 % meziročně
- Frankfurt otevírá obchodní seanci růstem
- Pražská burza v úvodu na zelené nule
- WAG: Deutsche Bank zvyšuje cílovou cenu z 90 GBp na 110 GBp s doporučením „Hold“
- Oslabení v asijsko-pacifickém regionu kompenzují zisky čínských tech-gigantů
- Akciový výhled
- Evropské futures kontrakty posilují