Samsung si chce část koláče rostoucího trhu s SSD ukrojit sám pro sebe
Technologický gigant Samsung Electronics (SSU, SSUN) expanduje do dalšího segmentu. Jihokorejský společnost se rozhodla propagovat tzv. solid-state drives (SSD), jenž chce sám prodávat svým zákazníkům přímou cestou.
Disky SSD se liší od klasických pevných disků tím, že spotřebovávají mnohem méně energie, tudíž prodlužují životnost baterie u notebooků, jsou rychlejší a neobsahují pohyblivé součástky, čímž jsou odolnější vůči otřesům. Trh s SSD, jenž mají za úkol nahradit současné pevné disky, by měl růst v tomto roce o 24 % na 6,2 mld. USD. SSD disky doteďka nebyly příliš rozšířeny, jelikož oproti klasickým pevným diskům dokáží nést méně objemu dat za vyšší cenu. Technologie jde ale kupředu a zlevňuje i jejich výroba.
Pro jejich propagaci si již v únoru připravil Samsung speciální marketingovou kampaň, když poslal do Anglie, Francie a Německa svůj „ambulanční" tým, jenž se snažil přesvědčit kolemjdoucí, aby si nechali disk ve svém notebooku zdarma vyměnit. Celé představení a vděčné reakce obsloužených kolemjdoucích natočil na kameru a umístil na server youtube.
Expanzí do tohoto segmentu se snaží Samsung zvýšit svoji aktivitu v prodeji počítačových komponentů, jelikož celkové počítačové odvětví bude zřejmě v tomto roce narozdíl od SSD disků stagnovat.
Zdroj: Bloomberg
Áron Berezkin, Fio banka, a.s.
Nejnovější:
- Wall Street uzavřel v zelených číslech
- Zámořské indexy na růstové vlně
- DAX uzavřel v blízkosti historických maxim
- Změna zásob plynu podle EIA
- Americké trhy otevírají kladně
- USA: Velkoobchodní zásoby
- USA: Nové žádosti o podporu v nezaměstnanosti 228 tis. při očekávání trhu 230 tis.
- Zámořské futures indikují kladné otevření
- Vývoj měnových párů
- Vývoj cen komodit