GlaxoSmithKline plánuje odprodej některých svých značek
Farmaceutická společnost GlaxoSmithKline (GSK) uvedla, že prodá některé své značky, které jsou běžně dostupné na pultech v Evropě, firmě Omega Pharma za 470 mil. EUR. Úmysl Glaxa je zaměřit se na konkrétní produkty a zjednodušit své podnikání.
Mezi značkami určenými k prodeji je k nalezení Lactacyd skin cleanser, Zantac na pálení žáhy a přípravek na spaní Nytol. Tržby z těchto produktů dosáhly za minulý rok 290 mil. USD. Glaxo dále uvažuje o prodeji dalších značek mimo Evropu a Severní Ameriku, v jednání jsou také celosvětová práva k tabletkám na hubnutí Alli.
Z inkasovaných peněz plánuje navýšit dividendu, čímž chce splatit důvěru svým akcionářům. Zúžení prodeje portfolia produktů pomůže Glaxu zjednodušit strukturu podnikání a zaměřit se na své nejvíce profitabilní a rychle rostoucí značky, jakými je například zubní pasta Sensodyne či lék proti bolesti Panadol. Trendem je také expanze na rozvíjejících se trzích.
Akcie momentálně klesají o 0,28 % na 44,905 USD.
Zdroj: Bloomberg
Áron Berezkin
Fio banka, a.s.
Prohlášení
Nejnovější:
- Smíšené obchodování v USA
- Index DAX zakončil obchodování v kladném teritoriu, růst táhly akcie RWE
- Německo: Běžný účet platební bilance v září dosáhl přebytku 18,6 mld. EUR
- Pražská burza dále vzhůru, září banky
- Wall Street v úvodu posiluje
- TransDigm reportoval výsledky a představil roční výhled ziskovosti pod odhady
- Americké futures kontrakty v zelených číslech
- Vývoj měnových párů: USD/CZK 20,93
- Vývoj cen komodit: Stříbro (+1,72 %), zemní plyn (-1,6 %) a pšenice (-1,26 %)
- USA: Index žádostí o hypotéky k 7. listopadu vzrostl o 0,6 %




