Oděvní společnost Hugo Boss se k růstu nevrátí před rokem 2018, akcie ztrácí 12,5 %
Německá oděvní společnost Hugo Boss se propadá o více než desetinu po investorském dni. Společnost neočekává, že by se k růstu vrátila do roku 2018, analytici však projektovali růst hrubého provozního zisku již v roce 2017.
Managementem avizovaná stabilizace v roce 2017 může indikovat stagnující zisky
Management společnosti na investorském dni řekl, že rok 2017 bude pro společnost rokem stabilizace, k růstu by se společnost měla vracet až v roce 2018. Podle Andrey Felsted z Bloombergu to implikuje stagnující zisk v příštím roce, pro který analytici však projektovali 5% růst hrubého provozního zisku EBITDA. Investory také zklamalo, že společnost nepředstavila nové úspory nákladů vedle dosavadních plánů uspořit 65 mil. EUR.
Prohlášení managementu bylo podle Johna Guye, analytika MainFirst Bank, slabší ohledně potenciálních úspor. Očekává tak, že současný konsensus hrubého provozního zisku EBITDA na příští rok pravděpodobně klesne ze současných 490 mil. EUR. Analytici Berenberg Bank však zároveň poznamenávají, že potvrzení výhledu pro letošní rok by mohlo zvýšit projekce letošních zisků, jelikož je analytický konsensus postavený blízko jeho spodní hranice.
Hugo Boss se zaměří pouze na dvě značky, každou s jinou identitou a cílovou skupinou
Strategie výkonného ředitele Marka Langera počítá s větším důrazem na přístupnější, levnější oblečení (značka HUGO, v průměru o 30 % levnější oproti značce BOSS) pro mladší zákazníky vedle prémiového, business oblečení (značka BOSS). Další značky skončí a přejdou pod BOSS.
Menší pozornost se bude věnovat ženskému oblečení, které činí pouze 11 % tržeb. Hugo Boss zvýší svou nabídku volnočasového oblečení a bot. Společnost plánuje omezit cenové rozdíly mezi jednotlivými kontinenty na max. 30 % – v USA ceny zůstanou stejné, v Evropě mírně vzrostou a v Asii klesnou. Společnost omezí otevírání nových poboček a zaměří na prodej přes Internet. Americkou divizi čeká reorganizace, její tržby by měly klesnout o nejméně 10 %.
Předchozí výkonný ředitel Claus-Dietrich Lahrs se snažil proměnit Hugo Boss v luxusní značku. Trh s luxusními produkty se však nejméně od roku 2010 potýká se zpomalením růstu, v letošním roce by měl klesnout o 4 %. To se projevuje i na klesajících maržích luxusních značek.
Společnost potvrdila výhled, provozní zisk by měl klesnout o pětinu
Společnost potvrdila svůj srpnový celoroční výhled, který počítá s poklesem provozního zisku o 17 až 23 %. Tržby po očištění o vliv měnových kurzů by měly klesnout až o 3 %.
AKCE: Do konce ledna vám odpustíme úroky za čerpání úvěru na obchodování v Německu. Obchodovat můžete až s 10x pákou, možnost spekulace na růst i na pokles. Více informací zde: https://www.fio.cz/bankovni-sluzby/uvery/margin/nemecko
HUGO BOSS AG (BOSS) -12,5 % na 53,36 EUR | |||
---|---|---|---|
Ukazatel | Ukazatel | ||
Kapitalizace (mld. EUR) | 3,8 | P/E | 17,1 |
Vývoj za letošní rok (%) | -30,3 | Očekávané P/E | 16,6 |
52týdenní minimum (EUR) | 46,0 | Prům. cílová cena (EUR) | 61,4 |
52týdenní maximum (EUR) | 88,5 | Dividendový výnos (%) | 6,8 |
Zdroj: Hugo Boss, Bloomberg
Jan Tománek, Fio banka, a.s.
Nejnovější:
- Trhy končí hluboko v červeném
- Indexy pod tlakem cel a zpráv z trhu
- Frankfurtská burza uzavírá týden výrazným poklesem, Daimler Truck zveřejnil výhled pod odhady
- Pražská burza spolu se zahraničím klesala
- USA: Index spotřebitelské důvěry University of Michigan v červenci podle konečných dat na 61,7 b.
- S&P 500 klesá o 1,6 %, reportovaly Apple, Amazon, Exxon mobil, Chevron, Coinbase a další
- USA: Stavební výdaje v červnu meziměsíčně klesly o 0,4 % při očekávání stagnace
- USA: ISM ve výrobě v červenci na 48 b. při očekávání 49,5 b.
- Chevron reportoval rekordní produkci ropy, segment upstreamu zaostal za odhady
- Exxon Mobil reportoval očištěný zisk na akcii za 2Q nad očekávání