Česky | English
Infomail: fio@fio.cz

Úvod > Zpravodajství > Zprávy z burzy > Pivovary Lobkowicz Group: shrnutí konferenčního hovoru

Pivovary Lobkowicz Group: shrnutí konferenčního hovoru

12.11.2014 15:53, BAAPLG

Od 14h se konal konferenční hovor s managementem společnosti Pivovary Lobkowicz Group (PLG).

Management v diskusi s analytiky naznačil, že EBITDA marže za 9M 2014, resp. 3Q 2014 se pohybuje na úrovni 1H 2014, tzn. že by mohla činit cca 21 %, což hodnotíme jako solidní úroveň. Ohledně konečného výsledku hospodaření za 3Q 2014 management sdělil, že firma se již dostala do kladného hospodaření, tedy realizovala čistý zisk. To jsme očekávali, když v 1H 2014 ještě PLG bylo v čisté ztrátě kvůli vysokým úrokům z akcionářského dluhu (tento dluh díky proběhlému IPO již nezatěžuje výsledky společnosti, což má pozitivní dopad do čisté ziskovosti).

Dále PLG doplnil informace ohledně produkce piva, když sdělil, že za 3Q 2014 došlo k meziročnímu nárůstu objemu produkce o 2,5 tis. hl (to indikuje zhruba cca 1 % meziroční růst). Management zopakoval, že ačkoliv v letních měsících červenec a srpen celkový tuzemský trh s pivem klesal o 6 %, resp. 11 % y/y, tak PLG se dařilo jít částečně proti trhu. Konkrétně výnosy společnosti za 3Q 2014 poklesly pouze o 0,7 % y/y a produkce dokonce rostla o výše zmíněných cca 1 %. To, že se PLG pohyboval nad úrovní celého trhu, bylo dáno zejména poměrně silným nárůstem tržeb z exportů (ve 3Q 2014 o cca 13 % y/y, za celých 9M 2014 růst o 9,6 % y/y, výrazněji se na růstu exportů podílelo Slovensko), pokračující akviziční činností v on-trade segmentu (management naznačil, že objem proinvestovaných finančních prostředků do nových restaurací se pohyboval kolem 15 mil. Kč) a rovněž cenovou politikou, když PLG přes léto nenásledoval výprodejovou strategii (snižování cen), jenž byla k vidění u konkurence.

Management PLG poskytl zajímavou indikaci ohledně měsíců září a říjen. Bylo řečeno, že prodeje společnosti v září meziročně narostly o 8 tis. hl (přičemž velká část tohoto nárůstu spadá do ziskovějšího on-trade segmentu) a rovněž měsíc říjen by měl přinést meziročně lepší výsledek.

Ohledně vývoje v off-trade segmentu (tedy v prodeji lahvového piva), tak zde se management vyjádřil v tom smyslu, že se dařilo navyšovat prodeje díky dobré spolupráci s maloobchodními řetězci.

Vedení společnosti rovněž naznačilo, že i do budoucna počítá s dynamickým vývojem v exportech. Snahu se více prosazovat na zahraničních trzích vnímáme pozitivně, jelikož tuzemský pivní trh má tendenci spíše stagnovat.


Jan Raška, analytik, Fio banka, a.s.

Související odkazy


Pobočky a bankomaty

Mapa ČR
Fio banka na Twitteru Fio banka na Facebooku Fio banka na Google+ Fio banka na Youtube

Devizové kurzy

NákupProdej
EUR26,4368927,64011
USD24,6094725,72953
GBP31,3031532,72785
CHF24,3997525,51025
PLN5,916856,18615

Další měny


Tyto stránky používají cookies. Setrváním na těchto stránkách souhlasíte s jejich používáním. Další informace X